چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
گزارش تصویری

حوزه/ جانشین فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه گروه های تکفیری تروریستی آبشخور مشترکی دارند، گفت: بدون تردید گروه های تکفیری سربازان نامرئی آمریکا و صهیونیسم هستند که این گونه آن ها را حمایت می کنند و به جان مسلمان ها انداخته اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سردار اسماعیل قاآنی شامگاه پنجشنبه در «نخستین یادواره شهدای مدافع حرم» که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه حدود جغرافیایی و مرزبندی های قومی و ملیتی مانع ایثار شهدای مدافع حرم نشد، اظهار داشت: این شهدای مخلص از اقصی نقاط کشورهای مختلف نظیر افغانستان و پاکستان برای انجام تکلیف الهی خود در دفاع از اسلام و مقابله با تعرض به حرم های مقدس که مورد دشمنی دشمنان اسلام قرار گرفته بود سر از پای نشناختند و در میدان دفاع از عزت اسلامی، حضور پیدا کردند.   

جانشین فرمانده نیروی سپاه قدس با اشاره به اینکه در 15 ساله اخیر حوزه تعرض به حریم کشورهای اسلامی توسط دشمنان اسلام و خصوصا آمریکای جنایتکار و صهیونیست پلید هر روز شکل جدیدی به خود گرفته است، تصریح کرد: از سال 2000 که دلیرمردان حزب الله، اسرائیلی ها را از جنوب لبنان بیرون کردند و فصل جدیدی از موفقیت فرزندان اسلام را نمایان کردند، دشمنان اسلام شکل جدیدی از مقابله را کلید زدند.  

قاآنی با بیان اینکه دشمنان در فاصله بین سال های 2000 تا 2010 میلادی چند جنگ را در منطقه تحمیل کرده اند، گفت: آن ها شش سال بعد از خروج ارتش اشغالگر از جنوب لبنان برنامه ریزی گسترده انجام دادند و در این راستا جنگ 33 روزه را کلید زدند و 33 روز لبنان قهرمان و شیعیان مدافع حریم ولایت را با همه ابزار و امکاناتی که در اختیار داشتند، زیر بمباران قرار دادند.

*بی آبرویی اسرائیل در جنگ 33 روزه

وی با اشاره به اینکه اسرائیلی ها ساختمان های مسکونی را در لبنان به ویرانه تبدیل می کردند، گفت: اسرائیلی ها طی 33 روز با تمام انرژی و توان علیه فرزندان حریم ولایت هراقدامی را انجام دادند تا حزب الله را از بین ببرند در حالی که نه تنها نتوانستند ضربه ای وارد کنند بلکه در روزهای آخر این جنگ، وزیرخارجه آمریکا در اتاق جنگ ارتش صهوینستی شرکت کرد و گفت «حزب الله و جنوب لبنان را رها کنید و خود را به نهر لیتانی برسانید» که با وجود تمام تلاش ها به نهر لیتانی نیز نتوانستند خود را برسانند و این شکست آن ها را بی آبروتر کرد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: دشمن با این تفکر که حزب اللهی ها شیعه بودند و جمهوری اسلامی آن ها را حمایت می کرد، جنگ بعدی را در 22 روز علیه غزه آغاز کردند در حالی که در تمام این مدت حتی یک سوم عرض این منطقه را نتوانستند تصرف کنند و بعد از آن جنگ 8 روزه را کلید زدند.

*جنگ 51 روزه جنایت بارترین جنگ دنیا بود

قاآنی با بیان اینکه اسرائیلی ها در ماه رمضان سال گذشته مجددا به غزه طی مدت 51 روز تعرض کردند، گفت: در این جنگ بدون اغراق جنایت بارترین جنگ دنیا را انجام دادند چرا که شما جنگی پیدا نمی کنید که یک چهارم کشته شدگان، کودکان باشند اما اسرائیلی ها و آمریکایی ها این جنایت را در مقابل چشمان ملت ها و سازمان ملل انجام دادند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آمریکا از زمانی که احساس کرد تنها ابرقدرت دنیا است و به تنهایی می تواند هرتعرضی را آغاز کند دو جنگ بزرگ را در طرفین ما کلید زد، ابراز داشت: آمریکایی ها خودزنی خود را در انهدام برج های دوقلو با این عنوان، توجیه کردند که القاعده و افراطی ها امنیت ما را به خطر انداخته اند؛ و به همین دلیل به کشور مظلوم افغانستان حمله کردند و بیش از یک دهه از جنایت آن ها در این سرزمین می گذرد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: همچنین آمریکایی ها جنگ دیگری را در جناح دیگر جمهوری اسلامی در عراق آغاز و حدود ده سال جنایت آفرینی کردند و مردم مسلمان این منطقه را از بین بردند.

*3 هزار میلیارد دلار محصول جنگ آمریکا در عراق و افغانستان

قاآنی با بیان اینکه بر اساس سخنان آمریکایی ها محصول این دوجنگ 3 هزار میلیارد دلار برای آن ها هزینه برداشت، اظهار داشت: آن ها مدعی هستند 5 هزار کشته طی این دو جنگ دادند در حالی که ما اطلاع داریم آمار کشته شدگان آن ها بالاتر این حرف ها است.

*گریه آمریکایی ها از بغداد تا واشنگتن

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی ها دو جنگ را در منطقه ما تحمیل کردند اما هیج نتیجه ای غیر از بی آبرویی و بی اعتباری بدست نیاوردند و در نهایت از عراق فرار کردند، گفت: شب ها وقتی گلوله های توپ و بمب مجاهدین عراقی وسط پایگاه های آمریکایی در داخل شهر بغداد اصابت می کرد گریه از درون بغداد تا درون واشنگتن شروع می شد. 

*مقابله با خط انقلاب برای استکبار آسان نیست

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه در ادامه با اشاره به اینکه آمریکایی ها فصل جدید دیگری را در مبارزه با جهان اسلام شروع کردند، گفت: آمریکایی ها متوجه شدند اگرچه آمریکا هستند اما مقابله با خط انقلاب اسلامی و کسانی که شاگردی مکتب نظام جمهوری اسلامی را کرده اند، کار آسانی نیست.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها بعد از شکست در منطقه برای پیشبرد اهداف خود به تربیت افرادی روی آوردند که هم جنس مسلمانان باشند، اظهار داشت: استکبار جهانی، افراد تکفیری افراطی را که عقل و دین درستی ندارند با همکاری کشورهای وابسته به خود و دستگاه های تبلیغاتی که در اختیار دارند ساماندهی و تجهیز کردند.

*آبشخور مشترک گروه های تکفیری

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه گروه های تکفیری تروریستی آبشخور مشترکی دارند و تقسیم کار کرده اند، گفت: بخشی از آن ها در شمال عراق و سوریه توسط ترکیه و بخشی دیگر از جنوب توسط اردن با پول های عربستان سعودی به جنگ و خون ریزی می پردازند.

*رهبران بی دین، تکفیری ها را منحرف کردند

قاآنی افزود: بچه مسلمانانی که در ابتدا در میدان مبارزه حاضر شدند برای مبارزه با ظلم آمده بودند اما متاسفانه این رهبران بی عقل و بی دین کانال زندگی آن ها را منحرف کردند تا جایی که بمب به خود می بندند و در مساجد مسلمین منفجر می کنند.  

*گروه های تکفیری سربازان نامرئی آمریکا هستند

وی افزود: بدون تردید گروه های تکفیری سربازان نامرئی آمریکا و صهیونیسم هستند که این گونه آن ها را حمایت می کنند و به جان مسلمان ها انداخته اند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: بدون تردید از آنجا که استکبار جهانی و صهیونیست ها نتوانستند به طور مستقیم با جامعه انقلاب اسلامی که در اطراف ما در حال جوشان است برخورد کنند، این فتنه را در بستر کشورهای اسلامی درست کردند تا آن ها را با خودشان درگیر کنند.

وی با بیان اینکه امروز جهان اوضاع پیچیده ای دارد، افزود: اگر شهدای عالی مقام دفاع از حرم عظمت یافته اند برای این است که در جهانی پیچیده، تکلیف خود را تشخیص دادند و خارج از مرزهای جغرافیایی برای دفاع از حریم اسلام نقش آفرینی می کنند.

*جایگاه رفیع شهدای مدافع حرم

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با تاکید بر اینکه شهدای مدافع حرم خیلی قیمتی هستند و جایگاه بسیار بلندی دارند، تصریح کرد: عرض ارادت به شهدای عالی مقام و خانواده های آنها از افغانستان و پاکستان و دیگر نقاط، به معنای پاسداشت این کار بزرگ و خالصانه ای است که این شهدا با بصیرت انجام دادند.

قاآنی افزود: در این دوره که دشمنان به اشکال مختلف برای ضربه زدن به اسلام تجهیز شده اند، پاسداشت شهدای مدافع حرم به مفهوم پذیرش و اعلام آمادگی برای استمرار این راه پرافتخار است.

وی تصریح کرد: قطعا مسیری را که شهدا انتخاب کردند به هدف نهایی و حکومت جهانی امام زمان ختم خواهد شد.

در پایان با بیان اینکه فرزندان مکتب تشیع با تدبیر و بصیرت در این مسیر گام گذاشته اند، خاطرنشان کرد: آن ها از پیروان سالار شهیدان امام حسین(ع) هستند و راه و رسم شهادت را از ایشان آموخته اند.        

انتهای پیام/313/33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha