پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کد خبر: 356178
۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
کتاب اغذیه فروشان

حوزه/ کتاب «اغذیه فروشان» به قلم حجت الاسلام سید جعفر ربانی از سوی پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر به چاپ رسید.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، این کتاب که سی و چهارمین عنوان از مجموعه «فقه و زندگی» است، مشاغل و افرادی مثل: تولید کنندگان مواد غذایی، اغذیه فروشان، مشتریان و مصرف کنندگان، آشپزها، پخش کنندگان و... را مخاطب قرار می دهد.

کتاب مذکور در پنج بخش تدوین یافته است: بخش اول که با عنوان «احکام مواد غذایی» نام گرفته موضوعاتی همچون: اصل حلّیت، مواد غذایی داخلی و خارجی، نجس شدن مواد غذایی، تشخیص بهداشت، حیوانات حرام گوشت، مسکرات، منع حاکم شرع و... را مورد بحث گذاشته است.

در بخش دوم به موضوع «طبخ» پرداخته شده و دوازده زیرمجموعه را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

برخی از عناوین این بخش عبارتند از: حکم تأثیر آتش، خام خواری، غذای سوخته، خوردن ماهی زنده، طبخ در حال حیات، سفارش طبخ و.... .

«فروش» عنوان بخش سوم کتاب را به خود اختصاص داده که 12 موضوع را دنبال می کند. آشنایی با احکام، عمل به احکام، غذای حرام، معامله با کودکان، اختلاط زن و مرد، کم فروشی، فاسد بودن غذا و... برخی از موضوعات مطرح شده در این بخش می باشد.

در بخش چهارم به موضوع «مشتریان» پرداخته شده که 6 عنوان را به بحث می گذارد. شک در حلّیت، شک در دین، اطلاع رسانی، سفارش غذا، وارد کردن خسارت و آداب خوردن و آشامیدن عناوین این بخش است.

بخش پنجم و پایانی کتاب با عنوان «روایات آداب خوردن و آشامیدن» نام گرفته و 13 موضوع را به خوانندگان ارئه می دهد.

برخی از عناوین این بخش شامل: نکات طبی، ضررهای پرخوری، سبزیجات، احترام نان، نان جو، منع تکیه دادن هنگام خوردن غذا ترک خوراکی های بودار و خلال کردن و مسواک زدن می باشد.

کتاب «اغذیه فروشان» به قلم حجت الاسلام سید جعفر ربانی به از سوی پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر در 120 صفحه و با قیمت 2800 تومان در قطع پالتویی به چاپ رسیده است.

علاقه مندان جهت تهیه کتاب به نشانی: قم، خیابان مصلی قدس، پلاک 682 مراجعه کرده و یا با تلفن: 32939140-025 تماس بگیرند.

ضمناً پایگاه اطلاع رسانی به نشانی: www.al-adl.ir جهت خرید اینترنتی در دسترس علاقه مندان می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha