جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امر به معروف

حوزه/ مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهرستان شیراز گفت: پایداری ارزش‌های اسلامی در سایه تحقق و نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

 حجت الاسلام نورالله پور غلامی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، در شیراز گفت: اگر مجموعه‌ای بتواند ارزش‌های فطری الهی و انسانی را در جامعه خود حفظ کرده و آن را به بالندگی برساند پایداری او تضمین شده است.

 مسئول عقیدتی، سیاسی ناجا در شیراز بیان کرد: جامعه اسلامی ما هم طبیعتاً از این قانون کلی مستثناء نیست زیرا جامعه اسلامی ما زمانی پایدار می‌ماند که ارزش‌ها در آن حاکمیت داشته باشد «كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ‏ لِلنَّاسِ‏ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ» برتری و پایداری شما در جامعه بشری به خاطر این است که ابزار نگه داشتن ارزش‌ها را در اختیار دارید،  لذا به فکر حفظ ارزش‌ها باید بود.

وی گفت: طبیعتاً در همین جمله‌ای که از قرآن که گفته شد، به ما نشان می‌دهد پایداری و حفظ ارزش‌ها در سایه چه حرکتی میسر است. قرآن می‌گوید: «تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ تَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ‏» یعنی یک نظارت همگانی و عمومی می‌تواند در حفظ ارزش‌ها مؤثر و نتیجه ‌بخش باشد، نظارتی که مبتنی محبت و احساس مسئولیت است، نظارتی که مبتنی بر این که هر کس خود را مقابل دیگری مسئول بشناسد، باشد.

حجت الاسلام پور غلامی، خاطر نشان کرد: بنابراین امر به معروف و نهی از منکر پایه ای برای حفظ ارزش‌ها بوده و به عنوان ریشه ای برای نگه داشتن فضیلت‌ها مطرح شده است. بنابراین با فریضه امر به معروف و نهی از منکر فرائض اقامه و دوام پیدا می‌کنند لذا پایداری ارزش‌ها در سایه امر به معروف و نهی از منکر مسیرخواهد بود.

وی سپس اضافه کرد: اگر ما امر به معروف و نهی از منکر را رها کردیم فضای شکسته شدن و تباه شدن حکومت برای جامعه فراهم می شود، یعنی اگر امر به معروف  نباشد، اشرار بر شما سلطه پیدا می‌کنند و آن زمان ارزش‌ها به طور کلی شکسته و از بین می‌رود بنابراین پایدار ماندن ارزش‌ها در جامعه به این است که امر به معروف و نهی از منکر ترک نشود تا اینکه بَدان فضای حکومت به دست نیاورند و شِرار مردم تسلط بر جامعه پیدا نکنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha