دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ |۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 10, 2024
گفت وگو

حوزه/ دهمین شماره از فصلنامه علمی- تخصصی «حبل المتین» از سوی دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت انتشار یافت.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه» در این شماره فصلنامه 8 عنوان مقاله از سوی پژوهشگران  ارائه شده است.

عناوین فصلنامه عبارت است از: «گفتگو، راهبرد رسیدن به آرمان وحدت اسلامی»، امید حسین خانی و محمد رجایی نژاد/ «ضرورت گفتگو و اعراض از مجادله در جهان اسلام»، راهب عارفی میناآباد/ «گفتگوی ادیان در اندیشه سنت گرایان»، رضا خزایی و فرید آزاد بخت/ «موانع گفتگوی مذهبی در ایران»، سید جواد میرخلیلی/ «امام رضا در اشعار سیدای نسفی»، سید هادی میرآقایی/ «احیای فرهنگ گفتگو و ضرورت همگرایی جهان اسلام»، ثریا رحیمی و نعیم عموری/ «گفتگو، ابزاری برای وفاق اجتماعی»، محمد کمالی زاده.

«مناظره و امنیت ملی؛ کارکردها و چارچوب ها» مقاله ای است که از سوی آقایان مرتضی مطهری و سید محمد مهدی میرجلیلی نگاشته شده است. در چکیدۀ مقاله می خوانیم: امنیت ملی از مفاهیم رایج در علوم اجتماعی می باشد که تعاریف گوناگونی از آن ارائه شده است. امنیت ملی بر ارکانی استوار می باشد که یکی از این ارکان، مشروعیت مردمی حکومت و دولت است. نمود این امر در مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم پدیدار می گردد.

این مهم محقق نمی شود مگر با آگاهی افکار عمومی از شرایط جامعه که این آگاهی زمینه ای برای احساس مسئولیت و مشارکت فراهم می آورد.

دهمین شماره از فصلنامه علمی –تخصصی «حبل المتین» به صاحب امتیازی: دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت در 142 صفحه منتشر شده است.

ضمناً چکیده مقالات به زبان عربی و انگلیسی نیز ارائه شده است.

علاقه مندان جهت تهیه فصلنامه به نشانی: تهران، خیابان رازی، نبش یاسمن، پلاک 15، مراجعه کرده و یا با تلفن: 63497000-021 تماس بگیرند.

پایگاه اطلاع رسانی فصلنامه به نشانی: hablolmatin. Dmsonnat.ir در دسترس کاربران قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha