شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 8, 2024
کد خبر: 356779
۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
حجت الاسلام والمسلمین محسن حیدری - خوزستان

حوزه/ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که طلبه سرباز امام زمان(عج) است، گفت: اگر به این مسأله که شما سرباز امام زمان (ع) هستید، اعتقاد قلبی داشته باشید، همه زندگانی خود را وقف این حضرت می کنید اگر این چنین شد، یقینا زندگی خوب و با برکتی خواهید داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در جلسه ای با طلاب جدید الورود سال تحصیلی ۹5-۹4 مدرسه علمیه الغدیر اهواز، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه کرامت، به روایتی مبنی بر «الکَمالُ کُلُّ الکَمالِ اَلتَفَقَّهُ في الدّين وَ الصَّبرُ عَلی النائِبَة وَ التَقديرِ المَعيشَة» اشاره کرد و اظهار داشت: این حدیث نورانی تأکید بر اصول کمالات و فضایل دارد که انسان همواره باید در تلاش برای کسب آنها باشد.

وی «تفقه در دین» را اصلی مهم برشمرد و گفت: «تفقه» یعنی تعلم و یادگیری و «تفقه در دین» یعنی اینکه انسان عالم و آگاه در مسایل دینی که شامل «عقاید»، «اخلاق» و «احکام» می شود، باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، معرفت پیدا کردن به مسایل دینی را به معنای تفقه در دین عنوان کرد و افزود: تفقه در اصل به دو مرحله وجوب عینی و وجوب کفایی تقسیم بندی می شود، اولی به معنای وجوب یادگیری احکام شرعی و دومی بدان معناست که اگر یک فرد در دفاع از عقاید مختصص شود، دیگری لازم نیست آن علم را کسب کند.

امام جمعه موقت اهواز، با بیان این که هدف اصلی طلبگی، انذار و تبلیغ دین است، تصریح کرد: شما به حوزه آمده اید تا ضمن حفظ رعایت تقوای الهی، مردم را نیز متقی کنید.

عضو خبرگان رهبری، حوزه های علمیه را پادگان و مرکز تربیت فقها و مبلغین دین دانست و اظهار داشت: کار طلبگی در حقیقت مرزبانی از عقاید مردم در مقابل هجوم ابلیس و لشکریانش است.

وی با اشاره به تحرکات دشمن علیه مذهب تشیع گفت: شیطان، سربازانش را با همه توان بسیج کرده و می خواهد مردم را از صراط مستقیم گمراه کند، که بدین سبب وظیفه شما اهمیت پیدا کرده و آن وقت است که باید دست به کار شوید و با قدرت از ایمان ملت دفاع کنید.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، به وظایف و آثار فعالیت های یک عالم دینی متعهد اشاره کرد و گفت: عالم دینی فردی است که هدایت جامعه و مردم را به عهده داشته و مراقب هجمه های وارده به مردم از سوی دشمن نیز است.

این استاد حوزه علمیه، خطاب به طلاب جدید الورود، گفت: اگر می خواهید در درس و بحث خود موفق و دوران طلبگی خوبی داشته باشید، برنامه ریزی روزانه داشته و ساعات روزانه خود را مدیریت کنید.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، در پایان با بیان این که طلبه سرباز امام زمان است، گفت: اگر به این مسأله که شما سرباز امام زمان (ع) هستید، اعتقاد قلبی داشته باشید، همه زندگانی خود را وقف این حضرت می کنید، اگر این چنین شد، یقینا زندگی خوب و با برکتی خواهید داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha