جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
فتاحی ایلام

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام با بیان اینکه مداحان باید مسلح به سلاح علم و بصیرت باشند، گفت: آسیب‌های مداحی را باید جدی گرفت، اشعاری که می‌خوانند، سبک‌ها و حتی برخوردی که در جامعه دارند تأثیر گذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ایلام، حجت‌الاسلام محمد فتاحی، در نشست کانون مداحان استان ایلام با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد اهمیت فرهنگ، اظهار کرد: فرهنگ مثل هوایی است که مردم در آن تنفس می‌کنند و در فضا، تأثیرگذاری فعالان فرهنگی به‌ویژه مداحان به مراتب بیشتر از اقشار و صنوف دیگر است.

وی با اشاره به این که کار فرهنگی 3 مؤلفه دارد، افزود: مولفه اول، نیروی فرهنگی نظیر مداح، نویسنده، روحانی و شاعر خوب که با هنر و تخصص و علم خود بتوانند فرهنگ ناب را انتقال دهند، پس از آن، تولید فکر و محتوا و سومین مولفه نیز فضا و جریان مناسب برای کار فرهنگی می باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام با بیان این که اگر بخواهیم در فعالیت‌های فرهنگی مؤثر و تأثیرگذار باشیم باید ابتدا خودسازی را شروع کنیم، تصریح کرد: باید آسیب‌های مداحی را جدی گرفت، اشعاری که مداحان می‌خوانند، سبک‌ها و حتی برخوردی که در جامعه دارند، تأثیر گذار است، لذا باید با عمل و کردارمان مبلغ دین باشیم.

حجت الاسلام فتاحی با بیان این که مداحان باید مسلح به سلاح علم و بصیرت باشند، گفت: مداح باید یک سیاست‌دان اعتقادی، قرآنی و به‌روز باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha