شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
کد خبر: 358134
۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
پرده خوانی غدیر

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه یزد گفت: «همایش آموزشی ایام غدیریه طلاب و مبلغین استان یزد» با هدف تربیت اساتید پرده خوانی غدیر برای طلاب مدارس این استان برگزار می شود.

حجت الاسلام رضا دهقانی نژاد، در  گفتگو  با خبرنگار «حوزه» از یزد اظهار داشت: با توجه به اینکه تبیین حادثه غدیر از طریق پرده خوانی برای مردم جذابیتی خاص دارد، تصمیم گرفتیم با همکاری مبلغان اعزامی ستاد امامت و ولایت کشور که از قم به یزد می آیند فردا پنج شنبه 26 شهریورماه، همایشی تحت عنوان «همایش آموزشی ایام غدیریه طلاب و مبلغین استان یزد» با هدف تربیت اساتید پرده خوانی غدیر برای طلاب مدارس استان یزد در سالن اجتماعات امازاده جعفر برگزار کنیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان یزد تصریح کرد: این دوره آموزشی پرده خوانی برای طلاب و مبلغین نخبه یزد در نظر گرفته شده تا با آموزش آن ها دیگر نیازمند آمدن مبلغینی از قم به یزد برای پرده خوانی نباشد.

وی خاطرنشان کرد: برای این دوره آموزشی یک روزه، چهار عنوان درسی برای طلاب در نظر گرفته شده عبارت است از «سدالابواب»، «آیه تبلیغ»، «نقشه خوانی غدیر» و «استمرار غدیر تا ظهور» که به ترتیب توسط استاد میرشفیعی، استاد میرمعینی، استاد دره زرشکی و استاد میرشفیعی برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته مرکز مدیریت حوزه علمیه یزد با همکاری ستاد امامت و ولایت کشور و با هماهنگی ائمه جمعه شهرستان های استان یزد و مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها در نظر دارد، مقدمات حضور همین مبلغین تربیت یافته معارف غدیر را به منظور پرده خوانی در دهه امامت یعنی هفته اول و دوم مهرماه در مدارس فراهم کند.

وی ادامه داد: از همین از طلاب و مبلغین که فردا در یک دوره فشرده آموزشی برگزار می شود علاوه بر مدارس سرتاسر استان در پارک ها و اماکن عمومی نیز برای پرده خوانی استفاده خواهد شد.

حجت الاسلام دهقانی نژاد با بیان اینکه بهترین روش انتقال مفاهیم از نظر روانشناسان پیام های غیرمستقیم است عنوان کرد:  در این پرده خوانی بحث امامت و حجاب و عصمت و... به صورت غیرمستقیم با توجه به حوادثی که در غدیر اتفاق افتاده برای مخاطب تبیین می شود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha