چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
کد خبر: 358482
۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲
فضای مجازی

حوزه/ به همت دانشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، آیین آغاز سال تحصیلی جدید مرکز آموزش های مجازی و نیمه حضوری موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با عنوان همایش «نسیم مهر» در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، رئیس دانشگاه فرهنگ و معارف اسلامی «دانشگاه مجازی موسسه امام خمینی(ره)» در این همایش در سخنانی اظهارداشت: دانشگاه فرهنگ و معارف اسلامی با توجهات خاصه حضرت ولی عصر(عج) و با بهره‏مندی از تجربه سه دهه فعالیت علمی و پژوهشی و نیز توصیه‏ها و پی‏گیری‏های مجدانه ریاست موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در حوزه علوم انسانی و به منظور ارتباط دو سویه با طیف وسیعی از فراگیران در سال 1386 تاسیس شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین طاهری آکردی افزود: با توجه به امکانات فراهم آمده به وسیله شبکه‏ جهانی اینترنت و ویژگی‏ها و قابلیت‏های این شبکه فراگیر، این فرصت فراهم شد تا به حجم وسیعی از نیاز‏های مخاطبان و علاقه‏مندان به فراگیری اندیشه‏های ناب دینی و علوم اسلامی توجه کنیم و به پرسش‏های افراد در هر زمان و مکان به بهترین شکل ممکن پاسخ دهیم.

رئيس دانشگاه فرهنگ و معارف اسلامی ادامه داد: این مرکز آموزشی وابسته به مؤسسه امام خمینی(ره) است که با وزارت علوم در ارتباط می باشد و از طريق کنکور سراسری دانشجو می‏پذيرد و علاقه‏مندان غيرطلبه مي‏توانند از طريق آزمون سراسری وارد اين مرکز شوند.

وی بیان داشت: رشته‏های تحصيلی این مرکز عبارتند از؛ معارف اسلامی، کلام اسلامي و تاريخ اسلام و هم‏اکنون تنها در رشته معارف اسلامی در مقطع کارشناسی دانشجو مي‏پذيرد و در نظر داريم با مساعدت موسسه   در مقطع کارشناسي در رشته‏های همگون با معارف اسلامی  و در مقطع ارشد، رشته‏ها را گسترش دهيم.

حجت الاسلام و المسلمين طاهری آکردی خاطرنشان کرد: يکی از برنامه‏های مهمی که در نظر داريم، ورود به زبان عربی و انگليسی است که البته با تأکيد شورای دانشگاه و هيأت رئيسه مؤسسه همراه می باشد و اميد است، بتوانيم در آينده معارف اسلامی را به زبان‏های روز دنيا ارائه دهيم و هدف از تاسيس دانشگاه در ابتدا نیز همین بوده است.

رئیس دانشگاه فرهنگ و معارف اسلامي گفت: برای برگزاری دوره‏های کوتاه ‏مدت و بلندمدت زبان عربی و انگليسي نياز به مباحث خاصي است که ما در حال تهيه مقدمات آن هستيم.

وی افزود: دوره‏ های کوتاه مدت با موضوعاتی مانند اخلاق اسلامی، معارف قرآن، آشنایی با انقلاب اسلامی، حدیث شناسی و تاریخ اسلام در حال برگزاری است و مباحثي مانند سبک زندگی اسلامي، آسيب‏شناسي رسانه، بحث‏های مشاوره‏ای تحصيلی، بحث‏های مشاوره‏ای ازدواج، بحث‏های مربوط به بصيرت‏افزايی، بيداري اسلامي، جنگ نرم،  فرقه‏هاي انحرافي، وهابيت و بهائيت، معنويت‏هاي نوظهور و برنامه‏هاي ديگري در دستور کار کارگاه‏هاي مباحث فرهنگي ما مي‏باشد.

 رئيس دانشگاه فرهنگ و معارف اسلام به آمار دانشجویان اشاره کرد و گفت: ما قریب به 1600 دانشجو داریم که بیش از هزارنفر آنان به صورت رسمی در مقطع کارشناسی تحصیل می‏نمایند و مدرک رسمی دریافت خواهند کرد و بقیه دانشجویانی هستند که به صورت دوره‏های کوتاه‏مدت و آزاد حضور دارند که بهره علمی می‏برند و گواهینامه داخلی مؤسسه برای  آنان صادر می‏گردد و بیش از 70 درصد دانشجویان ما خواهران هستند و قریب به 30 درصد هم برادران دانشجو هستند که در دانشگاه فرهنگ و معارف اسلامی مؤسسه مشغول به تحصیل می‏باشند.

انتهای پیام   313/17

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha