شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 8, 2024
راهپیمایی مالزیایی‌ها در حمایت از مسجد الاقصی

حوزه/ به دعوت شورای مشورتی سازمان های اسلامی مالزی و مشارکت ۳۰ سازمان غیر دولتی این کشور، راهپیمایی مالزیایی‌ها در حمایت از مسجد الاقصی در کوآلالامپور برگزار می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»Uشورای مشورتی سازمان‌های اسلامی مالزی از همه مالزیایی‌ها خواسته در اعتراض به خشونت ارتش اسرائیل در مسجد الاقصی در بیت المقدس دست به راهپیمایی بزنند.

محمد عظمی عبدالحمید رئیس این سازمان غیردولتی، گفت این تجمع اعتراض‌آمیز به منظور نشان دادن حمایت مالزی از مسجدالاقصی و قدس، روز دوم اکتبر(10 مهر) بعد از نماز جمعه مقابل سفارت آمریکا در مالزی برگزار می شود.. او ابراز امیدواری کرد مردم مالزی از نژادها و ادیان مختلف در این راهپیمایی شرکت کنند.

وی که در یک کنفرانس خبری در حاشیه گردهمایی ائتلاف «نجات قدس» در منطقه امپانگ در شهر کوالالامپور مالزی سخن می‌گفت، تأکید کرد با توجه به اهمیت مسائل انسانی و عدالت برای مردم مالزی، امید است این تجمع، رویدادی بی‌نظیر باشد.

کمپین «نجات قدس»، تلاشی در راستای آزادسازی مسجد‌الاقصی در بیت‌المقدس از حملات مکرر و خشونت‌های پیوسته ارتش اسرائیل در شش دهه گذشته است.

مشارکت 30 سازمان غیردولتی در راهپیمایی ضد صهیونیستی

سی سازمان غیردولتی مالزیایی در برپایی راهپیمایی صلح‌آمیز دوم اکتبر در حمایت از مسجد الاقصی که «روز خشم» نامیده شده همکاری خواهند کرد. به گفته عظمی انتظار می‌رود حداقل ده هزار شرکت‌کننده در این تظاهرات شرکت کنند.

او اضافه کرد: «در این راهپیمایی، شعار «مسجد الاقصی نمی‌تواند تقسیم شود» سر داده خواهد شد. ما همچنین یک کمپین اینترنتی برای شبکه‌های اجتماعی خواهیم داشت که امیدواریم حداقل ده میلیون نفر از آن حمایت کنند.»

خاطر نشان می‌شود نظامیان رژیم صهیونیستی در چند روز گذشته چندین بار به  مسجد الاقصی حمله کرده و با خشونت مانع ورود فلسطینیان به این مسجد شده‌اند. صهیونیست‌ها طی این یوروش‌ها ده‌ها تن از فلسطینیان را بازداشت کرده‌اند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha