پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
آیت الله گرامی

حوزه/ پزشکان وظیفه دارند در کنار درمان، مردم را به توکل بر خدا و اتصال به باری تعالی راهنمایی نمایند هر چند این کار جزء وظایف حرفه ای پزشکان در درمان جسمی نیست، ولی امروزه روانشناسان به قدرت خارق العاده دعا و توسل پی برده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله گرامی امروز در دیدار با مدیران انجمن ام اس ایران گفت: ام اس یکی از مهلک ترین بیماری ها بوده و اثرات تخریبی فوق العاده ای دارد که متاسفانه بسیاری را در کشور به خود درگیر کرده است.

وی افزود: خانواده های بسیاری امروز درگیر این بیماری هستند و با آثار وخیم این بیماری در خانواده های خود رنج می برند؛ لذا باید دولت،خیرین و همه مردم جامعه بسیج شوند تا از این آلام و دردهای مردم کاسته شود چرا که این مرض بیماری است که هم فرد را آزار می دهد و هم خانواده ها را.

آیت الله گرامی با تاکید بر نقش روحیه بالا در سلامتی انسان ها بیان کرد: پزشکان فعالیت های خود را در عرصه حرفه ای انجام می دهند و در این زمینه نیزتوفیقات بسیاری  به دست آورده اند  ولی یک درمان باید متناسب با وجوه مختلف انسانی انجام شود؛ انسان دارای دو بخش روحانی و جسمانی است هر دو بخش نیز ممکن است نیازمند درمان باشند، روح و جسم هر دو به کمک یکدیگر بر مشکلات غلبه می کنند اگر مشکلات جسمی حاد شود می توان با تقویت روحیه بر بیماری ها غلبه کرد.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به مراجعات متعدد مردم گفت: مشاهده می کنیم بسیاری از مردم با مشکلات مختلف  این نوع بیماری ها گریبانگیرند ولی ما به آنها توصیه می کنیم که در کنار درمان پزشکی از درمان روحی نیز غافل نباشند.

آیت الله گرامی افزود: مشاهده می کنیم بسیاری از بیماران که پزشکان از معالجه آنها قطع امیدکرده بودند، با توسلات توکل به خدا درمان شده اند، البته این توسلات نقش مهمی در کاهش بیماری ها دارد.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: بنده در سالهای شکنجه رژیم سایق روزهایی را به خودم دیدم که از فرط شکنجه امیدی به زندگی نداشتم ولی با همین توسلات به ائمه طاهرین(ع) و توکل به خدا این شکنجه ها به پایان رسید و عمر دوباره ای از خدا گرفتم.

آیت الله گرامی بیان کرد: پزشکان وظیفه دارند تا در کنار درمان خود، مردم را به خدا و اتصال باریتعالی وادار نمایند هر چند این کار جزء وظایف حرفه ای پزشکان در درمان جسمی نیست ولی امروزه روانشناسان به قدرت خارق العاده دعا و توسل پی برده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha