پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت الاسلام عابدینی در دیدار جمعی از فرماندهان انتظامی قزوین

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: مهم‌ترین رسالت نیروی انتظامی حفظ امنیت در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی استان قزوین که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین برگزار شد، با تبریک عید غدیر  و هفته ناجا اظهار داشت: این تبریک به خاطر فاجعه عظیم و جانگداز منا توأم با حزن و اندوه است و اگر این حادثه هر کجای دیگر اتفاق می‌افتاد و بیش از این تعداد جمعیت هم از میان می‌رفتند جانگدازی و اندوه منا را به همراه نداشت؛ چون منا سرزمینی است که خداوند متعال آنجا را امن و امان معرفی کرده و باید حرمت آن حفظ شود.

وی تصریح کرد: همان خدایی که مکه را امن معرفی کرده در کنار همان سرزمین غدیر خم را به پا کرده  و نشان داده امنیت سرزمین مکه و منا و همه عالم به ولایت پیغمبر (ص) و آل پیغمبر (ص) بستگی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به حدیث قدسی «کَلِمَةُ لا إلهَ إلّا اللّهُ حِصنی فَمَن دَخَلَ حِصنی اَمِنَ مِن عَذابی بِشُروطِها وَ أنَا مِن شُروطِها»، یادآور شد: اگر ولایت در کنار کلمه لا الله الا الله قرار گیرد ایجاد امنیت خواهد کرد.

امام جمعه قزوین با تبریک هفته گرامیداشت نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین شرطی که قرآن در باب زندگی و تشکیل جوامع انسانی بر آن تأکید کرده، امنیت جامعه است و بخشی از این رسالت مهم و خطیر به عهده نیروی انتظامی است.

وی  یادآورشد: امام باقر (ع) فرموده‌اند: اسلام بر پنج ستون استوار است که نماز، روزه، حج، زکات و ولایت از جمله آنها است و طبق فرموده امام(ع) ولایت از درجه اهمیت بیشتری برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با تأکید بر این که باید حادثه منا ریشه‌یابی و علت وقوع آن مشخص شود، افزود: نقش و جایگاه ولایت و اهمیت دادن به آن مانع بروز حوادث فجیعی مانند حادثه منا خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به کشتار مردم بی گناه یمن توسط آل سعود اشاره کرد و گفت: آل سعود آن دسته از نیروهایی نظامی و انتظامی خود را که از تجربه و توان برخوردار بودند را در یمن و بحرین مستقر کرده و نیروهای بی‌تجربه خود را در مکه و منا استقرار داده است و این مهم یکی از علل اصلی بروز این فاجعه بود.

وی با اشاره به بخشی از آیه 97 سوره آل عمران که در آن خداوند فرموده‌اند «وَمَن دَخَلَهُ کَانَ آمِنًا» اذعان داشت: امام صادق (ع) در تفسیر این آیه که هر کس به خانه خدا وارد می‌شود در امن و امان است فرموده‌اند: این امنیت که در این آیه آمده است شرط دارد و شرط آن ما هستیم؛ یعنی باید مدیریت خانه خدا به دست ولایت اهل بیت (ع) قرار گیرد تا امنیت در آن برقرار شود.

امام جمعه قزوین اذعان داشت: حفظ امنیت مسئولیت و رسالت انبیاء و اولیاء است که امروز بخشی از آن به عهده نیروی انتظامی قرار گرفته و این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و هرگز نباید از آن تخطی کرد.

وی با بیان این که امنیت کنونی کشور را مرهون رشادت‌های جوانانی هستیم که جان خود را در این راه فدا کردند، یادآور شد: باید تلاش کنیم تا جامعه به سمت ایمان بیشتر حرکت کند چرا که این مهم سبب افزایش امنیت در جامعه و دوری از هر گونه انحراف می‌شود.

کاهش 19 درصدی سرقت در قزوین

در ابتدای این جلسه سردار مهدی محمودی، فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین هم گزارشی از اقدامات گذشته این نیرو ارائه کرد و اظهار داشت: اقدامات بسیار خوبی با حضور شبانه روزی پرسنل نیروی انتظامی صورت گردفته است.

وی مبارزه با ارذل و اوباش، قانون شکنان، مزاحمین نوامیس، قاچاقچیان مواد مخدر را از مهمترین اقدامات نیروی انتظامی قزوین معرفی کرد و گفت: به خاطر این که قزوین در یکی مهمترین محورهای مواصلاتی قرار دارد، کنترل راه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است که باید با جدیت دنبال می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: استان قزوین در شش ماهه اول سال نسبت به مورد مشابه سال قبل کاهش 19 درصدی انواع سرقت‌ها، افزایش 30 درصدی کشفیات، افزایش 7 درصدی دستگیری قاچاقچیان، افزایش 10 درصدی کشفیات مواد مخدر، کاهش 50 درصدی تصادفات درون شهری و 29 درصدی تصادفات برون شهری و کاهش 18 درصد کشته‌های تصادفات را داشته است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha