سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت الاسلام صادقی واعظ

حوزه/ خطیب حوزوی با بیان اینکه هیچگاه نباید از عفو خداوند نا امید شد، گفت: توجیه گناه و ناامیدی از بخشش، موجب ضلالت و گمراهی انسان ها خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا صادقی واعظ در شب چهارم ماه محرم و در جمع عزاداران هیأت خادم الرضا قم با بیان اینکه انتخاب هدایت یا ضلالت، یکی از راه های رسیدن به سیدالشهدا(ع)  است، اظهار داشت: امام حسین(ع) در میان اهل بیت (ع) به عنوان نماد هدایتگری معرفی شدند؛ البته تمام امامان معصوم (ع) هدایتگر بودند؛ اما نماد آنان مطابق با روایات، امام حسین(ع) بوده است.

وی با بیان اینکه پیشوای سوم شیعیان در روایات به عنوان سفینه نجات معرفی شده است، ابراز داشت: امام حسین(ع)  از زمان حرکت از مدینه تا زمانی که به کوفه رسیدند، بیشترین تلاش را برای هدایت و نجات انسان ها داشته اند.

سخنران هیأت خادم الرضا(ع) با تأکید بر نیت خالص در عزاداری أبی عبدالله (ع)، خاطرنشان ساخت: امام حسین(ع) تا آخرین لحظه شهادت به هدایتگری خود ادامه داد و حتی تلاش کرد تا دشمنان خود را هدایت و آنان را نجات دهد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی واعظ ادامه داد: در کربلا عده ای از هدایتگری امام حسین(ع) استفاده کرده و عاقبت بخیر شدند؛ اما برخی استفاده نکرده و به ذلالت و گمراهی کشیده شدند که خود مقصر اصلی بوده اند.

وی با بیان اینکه انتخاب هدایت یا گمراهی با خود افراد است، تصریح کرد: اگر می خواهیم از هدایت امام حسین(ع) بهره مند شویم باید تمام زندگی خود را حسینی کرده و در آشکار و نهان از یاد خداوند غافل نشویم.

سخنران هیأت خادم الرضا(ع) با بیان اینکه دو عامل سبب ضلالت و گمراهی انسان ها خواهد شد، اظهار داشت: عامل نخست، توجیه کردن گناه توسط افراد است و عامل دوم نیز نا امیدی از عفو و توبه می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی واعظ در پایان با بیان اینکه هیچگاه نباید از عفو خداوند نا امید شد، گفت: توجیه گناه و ناامیدی از بخشش، موجب ضلالت و گمراهی انسان ها خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha