چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مرگ مغزی

حوزه/ به همت مرکز آموزش های تخصصی فقه وابسته به مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج)، نشست علمی «بررسی فقهی و قضایی مرگ مغزی و آثار آن» با سخنرانی عضو جامعه مدرسین، حجت الاسلام والمسلمین عندلیب همدانی و دکتر مجید متین راسخ، استادیار دانشگاه عدالت در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» این نشست علمی که با دبیری حجت الاسلام ستوده دنبال می شد، بر سر موضوعات مسائل مرتبط فقهی و قضایی مرگ مغزی بحث و گفت وگو شد.

این گزارش می افزاید: جستاری در مرگ و زندگی، از مفهوم تا واقعیت، سنجه تشخیص مرگ، حکم شک در حصول مرگ، مفهوم شناسی مرگ مغزی، مرگ مغزی و بررسی وضعیت مشابه، مرگ مغزی و اغمای طولانی، رگ مغزی و حالت کما (حیات نباتی)، مرگ مغزی و مرگ ظاهری، مرگ مغزی و تطبیق ناروا بر پاره‌ای از عناوین، احتساب مرگ مغزی بسان حیات غیر مستقر از جمله مسائلی بود که مورد بحث و بررسی توسط کارشناسان فقهی و قضایی حاضر در نشست قرار گرفت.

لازم به ذکر است؛ در پایان این نشست علمی حجت الاسلام والمسلمین عندلیب همدانی استاد حوزه علمیه و دکتر مجید متین راسخ مستشار دادگاه کیفری یک استان تهران و استادیار دانشگاه عدالت به سوالات حاضرین پاسخ دادند.

انتهای پیام   17/313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha