شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
کد خبر: 362372
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
همایش سه ساله حسینی

حوزه / همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س)، همایش سه‌ساله‌های حسینی در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این همایش عصر امروز با حضور عزاداران حسینی(ع) در شبستان نجمه خاتون حضرت معصومه(س) با سخنرانی حجت الاسلام  علی اصغر علوی و مداحی حاج اسلام میرزایی برگزار شد.

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه اسلام نقش بسیار ارزشمندی برای زن قائل است گفت: در اسلام زن دوشادوش مرد قرار داده شده است و نقشی که برای مرد قائل است برای زن نیز قائل می باشد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از حاضرین در کربلا موفقیتشان را مدیون مادرشان هستند گفت: در کربلا زنان بسیاری را سراغ داریم که نقش خود را به خوبی انجام دادند.

در پایان این مراسم عهدنامه ذیل توسط حاضرین قرائت شد

«یا سیدالشهدا(ع) یا حسین(ع) دختر سه‌ساله‌ام را به نام نامی دخترت رقیه (س) بیمه کن تا مادامی‌که زنده است قدم جز در مسیر اهل بیت(ع) نگذارد و شیر زنی زینب(س) گونه گردد یا ابوفاضل (ع)یا ابوالفضل دعا کن دختر سه‌ساله‌ام مدافع حریم سه‌ساله برادرت گردد و به جای خواهرت زینب کبری(س) سپر حرم آل الله گردد. یا فاطمه معصومه(س) این دست‌های کوچک در آستان کریمه‌ات به عاشقان بلند است و کریمه را جز کرامت را توقعی نیست و به حرمت دست‌های پاک دختران سرزمین سید علی دست نامحرمان از ممالک اسلامی کوتاه بفرما آمین یا رب‌العالمین.»

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha