یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حرم امام رضا(ع)

حوزه/ مدیرکل هماهنگی و مدیریت امور فرهنگی زائران استاندرای خراسان رضوی، گفت: پیش بینی شده امسال تعداد زائران پیاده در دهه آخر صفر، نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، مهندس سید حمید موسوی، عضو ستاد ساماندهی خادمان افتخاری حریم رضوی، امروز در نشست خبری، با اشاره به ورود سه میلیون زائر در دهه آخر صفر در سال گذشته به مشهد و نیز حضور بیش از 200 هزار زائر پیاده، پیش بینی کرد که امسال این تعداد افزایش یابد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه ثبت نام خادمان افتخاری زائران حریم رضوی، ایجاد حس مسئولیت مجاوران در قبال زائران را مهمترین هدف برای ثبت نام و ساماندهی آنان عنوان کرد.

موسوی با بیان این که زیارت دو موضوع مجاوران و زائران را شامل می شود، خاطر نشان کرد: این سامانه برای خدمت به زائران در طول سال برنامه ریزی شده است.

وی در ادامه یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین اقشار برای تاثیرگذاری مباحث فرهنگی را روحانیان همراه کاروان های پیاده و مستقر در ایستگاه ها و محل اسکان دانست و یادآوری کرد: امسال این امر به صورت متمرکز برنامه ریزی شده و هر نهادی که قصد اعزام مبلغ دارد می تواند از طریق اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اقدام کند.

مدیرکل هماهنگی و مدیریت امور فرهنگی زائران استاندرای خراسان رضوی به برپایی ایستگاه های صلواتی و خدمت به زائران پیاده نیز اشاره کرد و اظهار داشت: امسال برای همه خدمات پیش بینی شده و مشکل خاصی برای امور مانند سوخت و ... نیز وجود ندارد.

وی با بیان اینکه زائران پیاده به طورعمومی مشتری هتل ها نیستند و مراکزی مانند مدارس آموزش و پرورش، هیئت ها، سالن های ورزشی و ... میزبان این افراد هستند، گفت: ستاد مذکور با هماهنگی انجام شده، بستر اسکان این دسته از افراد و کاروان های پیاده در نزدیکی حرم مطهر را به صورت رایگان فراهم کرده که می توان به 180 مدرسه آموزش و پرورش و مکان هایی مرتبط با اوقاف و امور خیریه، شهرداری و... اشاره کرد.

در این نشست، حیدری فر، نماینده هیئت های مذهبی شهر مشهد نیز به برنامه هایی مانند استقبال از زائران، در اختیار قرار دادن محل هیئت ها برای کاروان های زیارتی و... در راستای هدف ارتقای فرهنگ میزبانی و امور زائران امام رضا(ع) اشاره کرد.

همچنین، غلامی، نماینده معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در ستاد مذکور به مشخص شدن مسیرهای 5 گانه برای تشرف به حرم مطهر رضوی در دهه آخر صفر اشاره و خاطر نشان کرد: زائران می توانند با کمک نقشه، بنرهای نصب شده و نیروهای راهبر، از خدمات شهرداری، مساجد و ... استفاده کنند تا با راحتی بیشتر به زیارت و عزاداری بپردازند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha