پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کد خبر: 363559
۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
خانه عالم

حوزه/ رئيس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد از فعالیت ۳۰ خانه عالم در روستاهای این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام جعفرپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اعلام مطلب گفت:در اکثر خانه های عالم این شهرستان روحانیون طرح هجرت مستقر بوده و به روستائيان خدمات ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه وجود خانه های عالم در ارتقاء سطح آگاهی های دینی و فرهنگی مردم موثر است افزود:خانه های عالم و استقرار روحانیون در آنها علاوه بر کاهش آسیب های اجتماعی در بین مخاطبان زمینه صلح و دوستی را در مشکلات مردمی نیز فراهم می آورد.

رئيس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد با بیان اینکه روحانیون همواره بعنوان امین و پناهگاه مردمی در بین مردم شناخته شده اند تصریح کرد:مراجعه مخاطبان به روحانیون برای رفع کدورت ها و زمینه آشتی در بین زوجین،خانواده ها و اقوام گواه همین مطلب است.

حجت الاسلام جعفرپور با اشاره به اینکه روستاهایی که روحانی در خانه عالم آنها مستقر است کمترین مشکلات اخلاقی و اجتماعی را دارد خاطر نشان کرد:مطالبه دینی و فرهنگی مردم روستایی برای استقرار مبلغ در خانه های عالم بدون روحانی باید با برنامه ریزی متولیان دین و فرهنگ مرتفع گردد.

وی در پایان با اشاره به اینکه باید با تامین منابع مالی و تجهیز خانه های عالم ویژه روحانیون طرح هجرت زمینه استقرار مبلغان در روستاهای محروم و دورافتاده فراهم شود یادآور شد:مسئولان ذیربط برای پیشگیری از آسیب های دینی و اجتماعی در روستاها نیاز است برای حضور مبلغان مستقر چاره ای بیاندیشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha