چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ |۲۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 5, 2024
حجت‌الاسلام امیر حسین مستاجران - حوزه اصفهان

حوزه/ طلبه باید با ورود به عرصه هنر، رسالت دینی خود را به نحو احسن به انجام برساند، چرا که اگر قلم نویسندگی نبود، رسالت عاشورا به دیگر جوامع بین المللی نمی رسید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام امیرحسین مستاجران، عصر امروز در آیین اختتامیه کنگره شعر عاشورایی حوزه علمیه اصفهان گفت: با تشکیل انجمن ادبی حوزه علمیه اصفهان، فعالیت های بسیاری در عرصه هنر برای طلاب انجام پذیرفت.

وی افزود: فعالیت های فاخری که در عرصه آیینی شعر انجام شده است، با همکاری پیشکسوتان این عرصه و طلاب جوان میسر گشته است و این فعالیت ها در سه دوره شعر، داستان نویسی و فیلم نامه نویسی و نویسندگی در حال اجرا می باشد.

دبیر کنگره شعر عاشورایی خاطرنشان کرد: در ماه محرم فراخوان دریافت اشعار عاشورایی اعلام شد که با ثبت حدود 370 اثر، با داوری پیشکسوتان عرصه شعر، به نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

وی در پایان گفت: طلبه باید با ورود به عرصه هنر، رسالت دینی خود را به نحو احسن به انجام برساند، چرا که اگر قلم نویسندگی نبود، رسالت عاشورا به دیگر جوامع بین المللی نمی رسید.

گفتنی است، كنگره شعر عاشورايي با هدف كشف و شناخت استعدادهاي شعر طلاب، تجليل از پيشكسوتان شعر استان اصفهان، گسترش فرهنگ شعر و پيشرفت انجمن ادبي حوزه علميه برگزار شده و با اعلام فراخوان توسط معاونت تهذيب و تبليغ حوزه علميه اصفهان،‌ تعداد 350 طلبه اشعار خود را به كنگره ارسال نمودند که ميزان اشعار دريافتي به حدود 700 اثر رسيده است.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha