شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
 آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی

حوزه/ حادثه خونین نیجریه در ادامه همان حوادث منا است و این حوادث نشان می دهد، دشمنان با اسلام ناب و شیعه مشکل اساسی دارند.

 به گزارش خبر گزاری «حوزه» آيت الله  محمد جواد فاضل لنکراني امروز در درس خود درجمع طلاب و فضلای حوزه، با محکوم نمودن حادثه نیجریه که در آن شماری از شیعیان این کشور به دست مزدوران وهابی کشته و زخمی شدند، گفت: دنياي استکبار و ايادي  آنها، وحشت زیادی از رشد مذهب شيعه پيدا کرده‌‌اند.

عضوجامعه مدرسین حادثه  نیجریه را از جمله حوادث دردناک جهان اسلام برشمرد و افزود: دشمنان با این جنایت  عمق خباثت درونی خود را نسبت به مسلمانان و به خصوص مذهب شیعه نشان داده اند.

 استاد حوزه به شخصیت رهبر بیداری انقلاب اسلامی در نیجریه ، شیخ ابراهیم زاکزاکي  اشاره  کرد واظهار داشت:  شیخ ابراهیم زاکزاکي براي ارتقاي شيعه و تحکيم مذهب اهل‌بيت(ع) به حق  تلاش فراواني کرده و در این مسیر حتی برای مبارزه با ظلم چند فرزند خود را تقدیم اسلام نمود.

آیت الله فاضل گفت:  جای این  سؤال‌ مهم  باقی است که چطور اين حادثه به يک باره در آنجا اتفاق افتاد؛ يک شهري که جمعیت  آن تقريباً شيعه هستند و با حکومت هم مسئله‌ي خاصي نداشتند؛ این  اتفاق نشان دهنده عمق خباثت و ترس دشمن از شیعه  است.

وی بیان داشت: زمانی که  حادثه منا ونیجریه را ،کنار هم قرار می دهیم، می بینیم همه این این فعالیت ها برنامه ریزی شده است و هدف آنها از بین بردن اسلام ناب محمدی(ص) است.

استاد حوزه خاطر نشان ساخت:  حادثه خونین نیجریه در ادامه همان حوادث منا است و این بار در یک منطقه دور دست شماری از شیعیان مورد هدف ظالمین قرار گرفته اند  و این ها نشان می دهد آنها با اسلام ناب و شیعه مشکل اساسی دارند.

آیت الله فاضل  باتأکید با این که حادثه نیجریه ریشه در حادثه منا دارد و این جنایت برگی دیگر از زبونی و زلت دشمن در برابر مسلمانان است، گفت: چون دشمن نتوانست نقشه های خود را در اربعین امسال در عراق به  اجرا در آورد این ناکامی را در نیجریه جبران کرد.

دربرابر این فاجعه نباید سکوت کرد

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه علما، حوزه و مردم متدین و انقلابی و مسلمانان نباید در برابر این جنایت سکوت کنند بر حمایت  همه جانبه مسلمانان جهان، حوزه و علما و روحانیت از شعیان نیجریه و رهبر شعیان نیجریه ابراهیم زاکزاکی تأکید کرد.

وی گفت: دشمن باید بداندکه این حوادث و مشابه آن هیچ خللی در اراده و قدرت مسلمانان ایجاد نخواهد کرد؛ زیرا در طول تاریخ اسلام  ائمه طاهرین(ع) مسلمانان و شیعیان از دست فتنه و جنایت دشمن در امان نبوده و نخواهد بود و این همان مظلومیت مسلمانان است.

انتهای پیام:40/313

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha