شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
کد خبر: 366488
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در اصفهان گفت: اگر کسی علمی که فرا می گیرد مایه هدایت او به سمت خدا نشود و حتی او را از خدا دور کند، قطعا این علم آموزی فضیلتی نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبائی نژاد در حاشیه دیدار از محل برگزاری امتحانات طلاب حوزه ها ی علمیه اصفهان در گلستان شهدا، طی سخنانی با بیان اشاره به جایگاه علم  اظهارداشت: علم برای انسان زیبایی و عشق آورده  و از طرفی برای  کسانی که درس را به نحو صحیح فرا نگیرند، دلسردی و عدم انگیزه  پیش می آید.

مدیرحوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: اگر کسی علمی که فرا می گیرد مایه هدایت او به سمت خدا نشود و حتی او را  از خدا دور کند، قطعا این علم آموزی فضیلتی نخواهد داشت؛ کسانی که به حوزه های علمیه  جهت تحصیل علوم می آیند باید این  نکته را مدنظر قرار دهند،  علومی را که فرا می گیرند باید به آن عمل کنند تا هدایتگر جامعه شوند، لذا علم بدون عمل آسیب زا می باشد .

وی،  ثواب کسانی را که از خانه خود خارج می شوند با این نیت که درسی دینی را فرا بگیرند تا اینکه یک باطلی را تصحیح و  یا یک گمراهی را به راه حق برگرداند، برابر با چهل سال عبادت دانست و عنوان کرد: بنابراین فضیلت فرا گرفتن علوم بر این است که منجر به هدایت به سمت حق و حقانیت شود.

آیت‌الله طباطبائی نژاد اظهار کرد: ما در حضور دیگر مدیران حوزه های علمیه پیشنهاد  دادیم، کسانی که به پایه 6 می رسند باید حافظ قرآن باشند و ادبیاتی را که یاد می گیرند با قرآن تطبیق بدهند، اما مورد نظر دوستان قرار نگرفت، البته بایستی دقت کرد اگر این کار عملی بشود هر ساله تعداد زیادی حافظ قرآن مسلط  به ادبیات به عرصه  جامعه ورود پیدا می کنند.

وی  در توصیه ای به طلاب و روحانیون که در امتحانات شرکت کرده بودند،  گفت: سعی کنید قرآن را با لحن عربی یاد بگیرید، دقت کنید حوزه از لحاظ حفظ قرآن از دیگر اقشار جامعه عقب نیفتد، چرا که این مهم جایگاه رفیعی داشته و مورد تاکید رهبری نیز می باشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha