شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
حوزه

حوزه/ در نشست هم‌اندیشی گروه‌های فرهنگی تبلیغی استان خوزستان، شورای استانی گروه‌های فرهنگی-تبلیغی با رویکرد سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های کلان برای گروه‌ها و همچنین فعالیت در راستای دانش‌افزایی این گروه‌ها تشکیل شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، نشست هم‌اندیشی گروه‌های فرهنگی-تبلیغی استان خوزستان با رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد.

در این نشست که نمایندگان گروه‌های فرهنگی تبلیغی سراسر استان حضور داشتند، گزارشی از فعالیت گروه‌ها و نظرات و پیشنهادات مسئولان گروه‌های فرهنگی-تبلیغی مطرح شد.

پتانسیل بالای نیروهای فرهنگی جهادی

حجت‌الاسلام اریکه، مسئول یکی از گروه‌های فرهنگی - تبلیغی استان در این نشست گفت: در استان خوزستان، پتانسیل بالا و دغدغه‌های زیادی برای کار فرهنکی-جهادی وجود دارد، اما متأُسفانه عدم مدیریت واحد برای سوق دادن این پتانسیل در جهت مناسب، ضعف بزرگی نسبت به این مهم است.

وی بابیان اینکه در این عرصه موازی کاری‌های زیادی صورت می‌گیرد، افزود: اگر تشکل‌های حوزوی با مدیریت یک مرکز واحد ساماندهی شوند، پتانسیل موجود هدایت‌شده پیش می‌رود و به ثمر خواهد نشست.

ضرورت عمران مناطق روستای برای تأثیرگذاری بر فعالیت‌های فرهنگی

حجت‌الاسلام نقیب السادات معاون گروه تبلیغی فرهنگی یاوران ولایت نیز عنوان کرد: عدم نظارت و سازماندهی در زمان حضور گروه‌ها در مناطق محروم و عدم هماهنگی‌ها از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت نظارت بر هدایایی تبلیغاتی توزیع شده میان دانش آموزان روستایی، گفت: لازم است نظارت بر محصولات فرهنگی که به عنوان هدیه میان دانش آموزان مناطق محروم توزیع می‌شود، جدی‌تر گرفته شود.

معاون گروه تبلیغی فرهنگی یاوران ولایت در پایان، بر لزوم انجام فعالیت‌های اقتصادی در مناطق محروم جهت هرچه بیشتر به ثمر نشستن امور فرهنگی تأکید کرد.

توجه مسئولان به مناطق مرزنشین روستایی

همچنین، حجت‌الاسلام احمدی، مسئول گروه جهادی عبرات و گروه تبلیغی تسنیم شهرستان ایذه، در ادامه این نشست، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های گروه، گفت: متأسفانه به مناطق مرزی و بختیاری نشین استان کمتر رسیدگی می‌شود و امیدواریم مسئولین توجه بیشتری به این مناطق داشته باشند.

فعالیت تبلیغی برای کار تربیتی اصلی مهم در برنامه‌های موسسه طلیعه‌داران ظهور

حجت‌الاسلام پشم فروش رئیس موسسه طلیعه‌داران ظهور نیز، بابیان گزارشی از فعالیت این موسسه، اظهار داشت: در شورای سیاست‌گذاری موسسه طلیعه‌داران ظهور، دو اصل مهم یعنی «فعالیت تبلیغی برای کار تربتی» و «شکل‌گیری تخصصی گروه‌های تبلیغی، تربیتی» در خصوص فعالیت‌های تبلیغی در نظر گرفته‌شده است.

حجت‌الاسلام پشم فروش، گفت: از دیگر فعالیت‌های تبلیغی موسسه طلیعه‌داران ظهور، چاپ 3 عنوان کتاب و 15 جزوه تبلیغی است که إن شاءالله در آینده‌ای نزدیک منتشر خواهند شد.

هماهنگی هرچه بیشتر گروه‌های تبلیغی

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام محمد دبیری فرد، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان، در پایان این دیدار، از هماهنگی موجود میان گروه‌های تبلیغی، حوزه و مساجد ابراز خرسندی کرد و افزود: کار جهادی-تبلیغی و مسئله کار گروهی از موضوعاتی است که مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان، به آن اشاره و توجه داشته باشند؛ بنابراین فعالیت گروه‌های فرهنگی-تبلیغی لبیک به فرمایشات ولایت‌فقیه است.

لازم به ذکر است، در پایان این نشست، شورای استانی گروه‌های تبلیغی-فرهنگی با رویکرد سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های کلان برای گروه‌های فرهنگی-تبلیغی و در راستای دانش‌افزایی این گروه‌ها با رأی‌گیری از حاضرین جهت تعیین اعضاء تشکیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha