چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
رونمایی از مجموعه مقالات دومین همایش الگوی اسلامی ـ ایرانی

حوزه/ طی مراسمی با حضوراساتید حوزه و دانشگاه از مجموعه مقالات دومین همایش الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت، رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، به همت مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا مراسم رونمایی مجموعه مقالات دومین همایش الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت با حضور دکتر مسعود درخشان استاد دانشگاه علامه طباطبایی و برنده دومین دوره جایزه جهانی علوم انسانی - اسلامی و دکتر عطاء الله رفیعی آتانی معاون پژوهشی مرکز پژوهش های علوم انسانی صدرا امروز دوشنبه ۲۱ دی ماه، برگزار شد.

رفیعی آتانی در این نشست اظهار کرد: مسیر توسعه یافتگی در کشور ما تجربه توسعه یافتگی غرب است و این سازوکارها تا قبل از الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت وجود داشت که این مبحث به صورت حاشیه اعتقادی مطرح می شد. پس از طرح ایده الگو ادبیات اسلامی در یک فضای مستقل مطرح شد. قبل از اینکه در مرکز پژوهشهای علوم انسانی اسلامی صدرا پیگیری کنیم در فضای کشور این نوع پیگیری صورت نمی گرفت، باید بگویم مرکز پژوهشی علوم انسانی اسلامی صدرا جزو اولین مراکزی است که این موضع را پیگیری کرده است.

مسعود درخشان نیز در ادامه نشست طی سخنانی اظهار کرد: اگر به مفهوم الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به درستی توجه کنیم متوجه خواهیم شد این موضوع حاصل استقلال فرایند فکری است که همواره در فرمایشات مقام معظم رهبری داشته و داریم و الهام بخش اندیشمندان جامعه است که در راه کشور و دین از موضع استقلال فکری گام برمی دارد. بنابراین اگر بخواهیم در حوزه مطالعات نظری و کاربردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دستاورد بیشتر و بهتری داشته باشیم باید مسیر استقلال فکری را فراموش نکنیم. زیرا ریشه این مفهوم که مقام معظم رهبری مطرح کردند، در استقلال فکری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha