شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دان سانجر - تحلیلگر آمریکایی

حوزه/ نویسنده آمریکایی، هراس از برنامه هسته ای ایران را یک بحران ساختگی و توخالی دانست و با اشاره به ظلم ها و جنایات فراوان آمریکا بر ضد ایرانی ها در طول سالیان گذشته نوشت: ایرانی ها حق دارند در برابر امریکا محتاط باشند.

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از www.medium.com، دان سانچز نویسنده آمریکایی در مقاله‌ای تحلیلی با مقایسه طرز برخورد نظامیان ایرانی و آمریکایی با زندانیان می‌نویسد:

هراس از برنامه هسته ای ایران، بحران ساختگی بود

وی درباره ملی‌گرایان افراطی در آمریکا می‌گوید: ملی‌گرایی افراطی به شما می‌آموزد، از مردمی که هرگز ملاقاتشان نکرده اید، نفرت داشته باشید و به دستاورد‌هایی افتخار کنید که هیچ نقشی در آن‌ها نداشته‌اید. در این میان ملی‌گرایی همچنین باعث می‌شود آنچه را که هیچ ربطی به شما ندارد، توهین تلقی کنید. به عنوان مثال معاهده هسته‌ای اوباما با ایران که ملی‌گرایان به چشم تضعیف آمریکا به آن می‌نگرند. بگذریم از اینکه هراس از برنامه‌های هسته‌ای ایران در وهله اول تنها یک بحران ساختگی و توخالی بوده است.

در این میان، در پی انتشار تصاویر دستگیری ملوانان آمریکایی که به شکلی مرموز و غیرقانونی وارد مرز‌های آبی ایران شده‌ بودند، این به ظاهر ملی‌گرایان دستمایه‌ای جدید برای ابراز دشمنی‌شان با ایران یافتند حال آنکه با عذرخواهی آمریکا، سربازان خطاکار بدون هیچ آسیبی آزاد شدند.

نیم نگاهی به سالها جرم و جنایت آمریکا بر ضد مردم ایران

بگذریم از این حقیقت که سربازان آمریکایی هیچ حقی برای ورود به مرزهای آبی یک کشور خارجی نداشته‌اند و این کشور ایران است که دلایل خوبی برای محتاط بودن داشته، چرا که سالیان سال هدف خرابکاری آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان آن‌ها بوده است. بگذریم از اینکه آمریکا کشوری بود که در پی عملیاتی با مشارکت سی آی. ای در سرنگونی دولت ملی ایران و کودتای 28 مرداد نقش داشته و سال‌ها دیکتاتوری بی‌رحمانه‌ای به مردم این کشور تحمیل کرده است. و بگذریم از اینکه در همان مرز‌هایی که امروز سپاهیان ایرانی، نظامیان آمریکایی را متوقف کردند، در سال 1988 یک ناو آمریکایی، هواپیمای ایرانی را در هوا هدف قرار داد و منجر به کشته شدن 290 مسافر از جمله 66 کودک بی‌گناه شد و دولت آمریکا نیز هرگز به خاطر این جنایت از ایران عذرخواهی نکرد.

جنایات نظامیان امریکایی در زندان ابوغُریب

در این میان اگر قرار است سخن از توهین و تحقیر آورده شود، چرا نگاهی به جنایت‌های نظامیان آمریکایی و ماموران سی.آی.ای در زندان‌ ابوغریب نیندازیم؟ تصاویری که از این زندان به بیرون درز کرده، همگی نشانه رفتار‌های تحقیرآمیز و وحشیانه آمریکایی‌ها با زندانیان عراقی بوده است. مقامات آمریکایی هرگز به خاطر این رفتارهای وحشیانه عذرخواهی نکردند و حتی در نشست‌های تلویزیونی به توجیه و تبرئه خود پرداختند.

از دیدگاه ملی‌گرایان آمریکایی، زانو زدن نظامیان آمریکایی در مقابل سربازان ایرانی توهین تلقی می‌شود، اما تحقیر و اهانت به زندانیان اهالی خاورمیانه به بدترین شکل ممکن ، به سادگی به بهانه امنیت ملی توجیه می‌شود!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha