شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 8, 2024
افق حوزه شماره ۴۴۷

حوزه/ چهارصد و چهل و هفتمین شماره از هفته نامه «افق حوزه» با ضمیمه افق خانواده منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»نشریه «افق حوزه» در بخش هایی مانند؛ سرمقاله، اخبار افق، در محضر نور، سخن بزرگان، عطر یار، اخلاق در حوزه، رواق شهیدان، فرزانگان، اخبار کوتاه، بین ‌الملل، مقاله، کرسی اجتهاد، فقه و زندگی، مصاحبه، آثار ماندگار، یاد ایام، ویژه ‌نامه ‌ها، افق خانواده و پرس ‌وجو به ارائۀ مطلب پرداخته است.

«نخستین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه»، «نمایشگاه و همایش ملی طلایه‌ داران نقد وهابیت در قم برگزار شد»، «کلیات طرح ایجاد شعب مدارس علمیه خواهران تصویب شد»، «زبان‌ آموزی واجب کفایی است»، «ائمه جمعه در مورد انتخابات روشنگری کنند»، «آغازحوزه علميه خراسان از 15 بهمن»، «لازمۀ گشایش در معیشت مردم تلاش بی وقفه در جهت اقتصاد مقاومتی است»، «شخصیت امام موسی صدر الگویی برای دانشجویان و طلاب»، «به کرسی نشاندن حرف نظام در برجام کار آسانی نبود»، «حوزه علمیه مبانی اسلامی هنر را تبیین کند» از مهترین عناوین خبری هفته نامه افق حوزه است.

*راه غلبه بر عصبانیت

در بخش «اخلاق در حوزه» مطلبی با عنوان «راه غلبه بر عصبانیت» از درس اخلاق آیت الله حائری شیرازی ارائه شده است. در این بخش می خوانیم: عصبانیت انسان، مثل دیگی است که انسان باید یکی از سه کار را انجام دهد؛ یا باید آتش زیر دیگ را کم کند یا محتوای دیگ را کم کند و یا از دیگ بزرگ تر استفاده نماید.

شرح صدر پیدا کردن برای انسان مثل دیگ عوض کردن است؛ «رب اشرح لی صدری»؛ همین است. اگر انسان خودپسندی، ضعف و عجز خود را ببیند مثل این است که آتش زیر دیگ را کم کند.

این ذهنیت انسان است که وجود اشیاء را بزرگ جلوه می دهد؛ ما باید کاری کنیم که این چیزهایی که در ذهن ما بزرگ است، کوچک دیده شود، برای این کار باید آسمان را نگاه کرد؛ وقتی انسان، وسعت آسمان را دید، زمین در نظرش کوچک می شود؛ وقتی انسان ببیند زمین با همۀ وسعتش در مقابل آسمان چیزی نیست به ضعف خودش پی می برد....  

*افق خانواده

در بخش «افق خانواده» نیز مطالبی شامل: «نقش مشاوره در سبک زندگی اسلامی»، «ارتباطات با دوستان طول عمر را زیاد می کند»، «با مسایل هر روز، همان روز برخورد کنید»، «مثل باران»، «درمان طبیعی کم خوابی»، «شوخ طبع ها روان سالم تری دارند» ارائه شده است.

هفته نامه «افق حوزه» به صاحب امتیازی: مرکز مدیریت حوزه های علمیه و مدیر مسئولی حجت الاسلام والمسلمین حسن مولایی منتشر می شود.

علاقه مندان جهت تهیه نشریه به نشانی: قم، بلوار جمهوری، کوچه 2، پلاک 15 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 32900538-025 تماس بگیرند.

پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه به نشانی: www.ofoghhawzah.ir در دسترس کاربران قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha