پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
رسانه ملی

حوزه/ نشست علمی «نظام اسلامي و سلامت جنسي؛ با تأكيد بر نقش رسانه ملي» با حضور صاحب نظران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، نشست علمي «نظام اسلامي و سلامت جنسي؛ با تأكيد بر نقش رسانه ملي» با حضور مديران و پژوهشگران اداره كل پژوهش هاي اسلامي رسانه ملي در تالار انديشه اين اداره در قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش؛ در اين نشست دکتر شفیعی سروستانی به عنوان مجری این طرح به بيان توضيحاتي در مورد مراحل شكل گيري و تدوين آن پرداخت.

وي با اشاره به ناهنجاري ها و آسيب هاي جنسي امروز جامعه، اظهار داشت: تماشاي تصاوير و فيلم‌هاي مستهجن (هرزه‌نگاري)، خودارضايي، روابط پيش از ازدواج، روسپي‌گري، فرار دختران از خانه، خيانت زناشويي(روابط فرازناشويي)، بيماري هاي آميزشي و نارضايتي همسران از روابط جنسي خود از مشکلات امروز ماست و ضروری است برای ارتقاي سلامت جنسي، مقابله با ناهنجاري‌ها و آسيب‌هاي جنسي، برنامه‌ريزي و سياست‌گذاري شايسته ای در نظام اسلامي انجام شود.

دکتر سروستانی با اشاره به تفاوت هاي گسترده و عميق ديدگاه اسلامي و ديدگاه غربي در زمينه چگونگي برخورد با غريزه جنسي انسان، ابراز داشت: توجه بر اين تفاوت‌ها در اتخاذ سياست ها و راه كارهاي عملي مواجهه با ناهنجاري ها و آسيب هاي جنسي بسیار مؤثر می باشد.

مجري اين طرح پژوهشي در ادامه با توجه به اصول نظريه جنسي اسلام، اهداف، راهبردها و سياست هاي رسانه ملي در حوزه سلامت جنسي را بيان كرد.

خاطرنشان می شود؛ در ادامه این نشست مديران و پژوهشگران حاضر در جلسه، به بيان ديدگاه هاي خود در خصوص شكل و محتواي پژوهش ارائه شده پرداخته و نكاتي را در جهت تكميل اين طرح پژوهشی پيشنهاد كردند.

گفتنی است در ادامه نشست حجت الاسلام و المسلمين نهاوندي، مدیرکل مرکز پژوهش هاي اسلامي رسانه ملي  نيز با  اشاره به تأكيدات مقام معظم رهبري بر موضوع سلامت در سياست‌هاي كلي حوزه سلامت، توجه رسانه ملي را به اين موضوع حائز اهميت دانست و تبيين ديدگاه اسلام در زمينه سلامت جنسي در يك چارچوب نظري و مستدل و توليد ادبيات مورد نياز را از پيش نيازهاي ورود به اين حوزه عنوان کرد.

یادآور می شود: اين پژوهش در دو جلد به چاپ خواهد رسید که جلد اول آن با عنوان «سلامت جنسي، چيستي، چرايي و چگونگي» شامل مباحث نظري از جمله مفاهيم و اصطلاحات، نظريه جنسي اسلام، ناهنجاري ها و آسيب هاي جنسي در ايران و ... بوده و جلد دوم به مصاحبه هاي انجام شده با 22 نفر از صاحب نظران و كارشناسان در هفت حوزه كارشناسي: فقه و حقوق، زن و خانواده، جامعه‌شناسي‌، روان‌شناسي، مطالعات جنسي و مطالعات راهبردي و رسانه و ارتباطات اختصاص يافته است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha