شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 8, 2024
تبلیغ در مناطق محروم

حوزه/ گسترش تبلیغ چهره به چهره علاوه بر همبستگی و ارتباط بیشتر با جوانان، میزان استقبال از برنامه‌های فرهنگی و دینی را در آنان افزایش می‌دهد.

حجت الاسلام مجتبي رجبي، مبلغ طرح هجرت حوزه در گفتگو با خبرگزاري «حوزه» در اصفهان، با اشاره به ضرورت و اهمیت تبلیغ اظهارداشت: قطعا یکی از رسالت های اصلی طلاب امر تبلیغ دین می باشد که باید به این مهم مخصوصا در مناطق محروم اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به حضور تبلیغی خود در مناطق محروم بیان داشت:‌ مشكلات فراواني در روستاهاي محروم وجود دارد كه بايد اهتمام جدي براي حل آن در نظر گرفته شود لذا طلاب و روحانيون بايد مصمم تر از گذشته همانگونه كه به درس خود اهميت مي دهند،‌ فعاليت هاي تبليغي در روستاها را نيز در اولويت كاري خود قرار دهند.

حجت الاسلام رجبي خاطر نشان كرد: حضور روحانيون در روستاها خود يك نوع تبليغ محسوب مي شود و همين صرف حضور آنها اميد روستاييان را افزايش داده و باعث مي گردد با دلگرمي بيشتري زندگي نمايند چرا كه وقتي خلا فرهنگي مشهود شود،‌ زندگي كمي سخت تر  می گردد.

وي با تاکید بر تبليغ چهره به چهره با قشر نوجوان و جوان اظهار داشت: اين شيوه از تبليغ ثمرات زيادي دارد كه موجب همبستگي و ارتباط بيشتر جوانان با روحانيون مي شود و همين گسترش ارتباط، اكثريت جوانان را به تغيير افكار و تلاش براي يادگيري ضروريات ديني سوق مي دهد.

وي به بخشی از فعالیت های خود اشاره  و  بيان داشت:‌ بخش مهمی از فعالیت های ما در مساجد است اما علاوه بر فعاليت در مساجد، باید به تبليغ در مدارس نيز اهميت وي‍ژه اي داشته و سعي مي كنيم با كودكان دبستاني نيز ارتباط ويژه اي برقرار نماییم ؛ از طرفی كلاس هاي عفاف و حجاب و مهدويت نيز براي دختران روستانشين دارای تاثیر بسیار بالایی است كه به لطف خدا ثمرات خوبي داشته است.

وي با اشاره به مشكلات فرهنگي موجود در مناطق محروم شهرستان ورزنه بيان داشت: با توجه به وجود گسترده شبكه هاي اجتماعي در تلفن هاي همراه،‌ متاسفانه اولويت اصلي نوجوانان فعاليت در اين شبكه ها شده است كه با خطرات بسيار جدي روبه رو هستند؛ لذا سعي نموديم با تشكيل گروه هاي مذهبي و ارائه مطالب فرهنگي، از نفوذ گروه هاي منحرف در این فضاها جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام رجبي افزود: مشكلات امر ازدواج و عدم آشنایی با برخی از كليات  و احکام  دینی از ديگر مشکلاتی است که در  مناطق محروم به شدت محسوس بوده و  سعي مي شود با برنامه ريزي دقيق اين مشكلات نيز بر طرف گردد ضمن اينكه جهت حل مشكلات ازدواج،‌ با تشكيل امور خيريه توانستيم خانواده هايي كه هزينه كافي براي تهيه جهيزيه را نداشتند،‌ ياري نماييم.

313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha