یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 9, 2024
حجت الاسلام رسول ساکی

حوزه/ معاونان تبلیغ مدارس علمیه با تلاش خود بیش از ۲۰۰۰ رابط فرهنگی در سطح کشور را شناسایی و آموزش داده اند که در حال حاضر به فعالیت های دینی در مناطق محروم و دور افتاده می باشند.

حجت الاسلام رسول ساکی در حاشیه کارگاه رابطین فرهنگی حوزه علمیه کرمانشاه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» با اعلام این خبر گفت: طرح رابطین فرهنگی با حضور افراد متدین و مؤمن به مدت شش سال در مناطق و روستاهای فاقد روحانی، بصورت استان به استان و تدریجی در حال برگزاری است.

مسئول اجرای طرح رابطین فرهنگی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه ادامه داد: خوشبختانه با حضور فعالین و رابطین فرهنگی و با حمایت مدیریت حوزه های علمیه، روستاهای فاقد روحانی با احکام و دستورات الهی بیشتر آشنا می شوند.

وی افزود: رابطان فرهنگی  از میان افراد با انگیزه و مؤمن و در قالب شغل های متفاوت اعم از معلمان، بسیجیان و ملاهای سنتی تحت اشراف مبلغان طرح هجرت شناسایی و گزینش می شوند و پس از گذراندن دوره های خاص، آماده تبلیغ و تبیین دین اسلام در مناطق محروم فاقد روحانی خواهند شد.

حجت الاسلام ساکی رابطین فرهنگی را در استان کرمانشاه 120 نفر دانست و تصریح کرد: رابطان فرهنگی با گذراندن دوره ها و کارگاه های آموزشی با سرفصل های مشخص با مسائل و احکام دینی بیشتر آشنا شده و پس از این با جلسات ماهیانه مشاوره ای و آموزشی که با حضور معاونان تبلیغ مدارس علمیه شهرستان ها برگزار می شوند مشکل و شبهات آن ها برطرف می شود.

مسئول اجرای طرح رابطین فرهنگی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه خاطر نشان کرد: معاونان تبلیغ مدارس علمیه با تلاش خود بیش از 2000 رابط فرهنگی در سطح کشور را شناسایی و آموزش داده اند که در حال حاضر به فعالیت های دینی در مناطق محروم و دور افتاده می باشند.

وی در پایان گفت: فعالیت عمومی و باز بودن درب های مساجد،برگزاری مراسمات در مناسبت های مختلف و همچنین تبلیغ چهره به چهره،بیان احکام اسلام و ترویج علوم الهی از برنامه های رابطان فرهنگی می باشد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha