سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ |۲۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 4, 2024
حجت الاسلام شریعتی تبار

حوزه/ مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، حوزه های علمیه را کانون پاسداری از دین و تربیت طلاب و مروجان آموزه های دینی خواند و گفت: وقف های حوزوی از شاخص ترین موارد وقف محسوب می شود .

حجت الاسلام و المسلمین شریعتی تبار، مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، در مشهد درباره وقف در حوزه علمیه و جایگاه آن، با بیان این که وقف یکی از مسائل بسیار مترقی و ارزشمند اسلامی است که مورد تاکید و اهتمام ویژه و خاص این فرهنگ قرار گرفته است، گفت: از وقف به عنوان باقیات الصالحات، صدقه جاریه، انفاق، احسان و... نام برده شده است

وی با اشاره به سیره امامان معصوم(ع) درباره وقف، ابراز داشت: وقف های فرهنگی از بهترین موارد وقف است که در این میان وقف برای حوزه های علمیه از شاخص ترین آنهاست، لذا براساس آموزه های قرآنی و سیره عملی امامان(ع) شایسته است که خیرین به این امر و صدقه جاریه توجه کنند.

مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه حوزه های علمیه کانون پاسداری از دین و تربیت طلاب و مروجان آموزه های دینی هستند، ابراز داشت: افراد خیّر و نیکوکار که برای مدارس علمیه وقف کرده اند، به طور مسلم از پاداش فعالیت در این مسیر بهره مند خواهند بود.

وی با بیان اینکه گروه "وقف و نذر" در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی از گذشته فعالیت داشته است، افزود: در ساختار جدید نیز با توجه به اینکه وقف و نذر از ابواب فقه است، یکی از شاخه های مهم گروه به این موضوع اختصاص دارد و پژوهش های خوبی نیز تا کنون انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شریعتی تبار در پایان تصریح کرد: باید پژوهش هایی که برای تبیین فرهنگ وقف و موقوفاتی که درباره مراکز فرهنگی و مدارس علمیه از سوی محققان انجام شده، بیشتر از پیش مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha