شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تفاهم نامه

حوزه/ تفاهم نامه همکاری میان حوزه علمیه و دانشگاه های هرسین، با حضور روسای دانشگاه آزاد و پیام نور و مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره)، در دفتر امام جمعه این شهرستان امضاء شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ازکرمانشاه، حجت الاسلام روح الله باقری در این جلسه با بیان این که آیت الله مفتح و شهید مطهری(ره) جزء پیشتازان وحدت حوزه و دانشگاه بودند، اظهار داشت: اگر این دو قشر یعنی دانشجویان عزیز و طلاب وحدت داشته باشند، جامعه پیشرفت خواهد کرد.

امام جمعه شهرستان هرسین تصریح کرد: انتقال مباحث فرهنگی و ترویج علوم دینی در فضاهای دانشگاه ها و مراکز آموزشی سبب ایجاد تحول و رشد در دانشگاه‌ها می شود.

وی گفت: در هر شغل و کاری احساس مسئولیت در راستای ارتقای نظام آموزشی و فرهنگی قطعاً جامعه را از آسیب های پیش رو مصون نگاه می دارد و این مهم تنها به واسطه تلاش و تعامل حوزه های علمیه و دانشگاه ها محقق می شود.

حجت الاسلام باقری با تأکید بر لزوم تدریس دروس حوزوی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی ابراز داشت: تدریس علوم و معارف اسلامی جوانان و نوجوانان را با دستورات الهی آشنا ساخته و سبب تعالی و رشد آن ها خواهد شد.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: حضور طلاب و اساتید حوزوی در دانشگاه ها به تدریج احکام و علوم اسلامی را در دانشگاه ها نهادینه کرده، در کنار فراگیری علوم، اخلاق اسلامی آن ها نیز رشد می یابد.

وی با بیان این که برپایی کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها سبب تولید فکر می شود، تصریح کرد: برپایی کرسی های آزاد اندیشی، به تولید، فکر و بیان کمک کرده و با تقویت روحیه ایثار در دانشجویان سربازانی شایسته و انقلابی برای حضرت حجت تربیت می کند.

امام جمعه هرسین در پایان گفت: با برپایی زنگ های تفریح فرهنگی در مراکز آموزشی، شبهات دینی و شرعی دانشجویان مرتفع شده و تبلیغ چهره به چهره به بهترین نحو انجام می شود.

حجت الاسلام سید عبدالله قدمی، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) هم در ادامه این جلسه گزارشی از عملکرداین مدرسه و موفقیت طلاب در عرصه های مختلف ارائه کرد.

برپایه این گزارش، صدور کارت مشترک کتابخانه جهت استفاده دانشجویان از کتابخانه حوزه و بلعکس، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی با حضور اساتید حوزوی و دانشگاهی، برگزاری اردوهای درون استانی با حضور دانش آموختگان دانشگاهی و حوزوی و ... از مصوبات این تفاهم نامه می باشد.

 همچنین دراین تفاهم نامه تمهیداتی در راستای تردد طلاب در دانشگاه ها و دانشجویان در حوزه های علمیه و امکان ادامه تحصیل در این دو مرکز اندیشیده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha