جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شاکری، رئیس مرکز امور طلاب و خانواده های جامعه المصطفی

حوزه/ معاون فرهنگی المصطفی به افزایش ۱۴ درصدی تعداد شرکت کنندگان جشنواره قرآن و حدیث المصطفی اشاره داشت و گفت: این جشنواره از لحاظ سطح کیفی و آثار رسیده به جشنواره و تعداد افرادی که به نمره حد نصاب رسیدند، شاهد رشد صددرصدی بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین شاکری شامگاه چهارشنبه چهاردهم بهمن در مراسم اختتامیه بیست و یکمین جشنواره قرآن و حدیث المصطفی که در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، اظهار داشت: هرساله این جشنواره با هدف ارتقاء و تعمیق بخشی ارتباط و انس با قرآن در میان خانواده جامعه المصطفی، معرفی دستاوردهای ظرفیتی این نهاد در عرصه قرآن و حدیث، معرفی و شناسایی نخبگان حافظ قرآنی و ارائه پژوهش و پایان نامه و مقالات قرآنی به جهان برگزار می شود.

وی به شرکت 10 هزار نفر از 80 کشور جهان در جشنواره بیست و یکم جشنواره قرآن و حدیث المصطفی اشاره داشت و گفت: این جشنواره در سه بخش کتبی، شفاهی و پژوهشی برگزار شد.

معاون فرهنگی المصطفی با بیان اینکه بخش معارف قرآن و عترت در رشته‌های تفسیر، حدیث و دعا به صورت کتبی برگزار شد، ابراز داشت: رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل نیز در قالب بخش شفاهی با حضور هزار و 210 نفر از سراسر جهان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری افزود: تألیفات، مقالات و پایان نامه‌ها نیز در بخش آثار و پژوهش‌های قرآنی و حدیثی مورد پذیرش قرار گرفت.

وی به افزایش 14 درصدی تعداد شرکت کنندگان جشنواره قرآن و حدیث المصطفی اشاره داشت و گفت: این جشنواره از لحاظ سطح کیفی و آثار رسیده به جشنواره و تعداد افرادی که به نمره حد نصاب رسیدند، شاهد رشد صددرصدی بود.

معاون فرهنگی المصطفی همچنین به شرکت هزار و 208 نفر از خواهران در بیست و یکمین جشنواره قرآن و حدیث المصطفی اشاره داشت و گفت: در مجموع بیش از 200 نفر در این جشنواره مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با اشاره به شعار جشنواره بیست و یکم قرآن و حدیث المصطفی با عنوان «عقلانیت دینی و جاهلیت مدرن»، گفت: بخش ویژه ای در جشنواره براساس این شعار در نظر گرفته شد که در این بخش، کتابی با محتوای مقالات برگزیده نخستین کنگره خطر جریان‌های تکفیری منتشر شد و بیشترین شرکت کنندگان در این رشته به مسابقه پرداختند.

وی در ادامه با ییان اینکه 1314 پایان نامه از سوی طلاب المصطفی در زمینه قرآن و حدیث در مقطع ارشد و دکتری تالیف شده است، تصریح کرد: هر طلبه در مقطع کارشناسی در رشته های مختلف باید از 12 تا 26 واحد قرآنی بگذراند.

معاون فرهنگی المصطفی یکی از سیاست های این نهاد را تربیت طلاب حافظ دانست و گفت: بنا داریم از سال آتی ورودی های حافظ و قاری قرآن را در سیستم المصطفی پذیرش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان اینکه شرط ورود به برخی از مراکز دنیا حفظ قرآن است، ابراز داشت: در برخی از نمایندگی ها، این توفیق را داشتیم که تمام ورودی های ما حافظ قرآن باشند.

وی تصریح کرد: از 140 ورودی در کشور نیجر، 72 نفر حافظ کل قرآن و بقیه طلاب حافظ جزء های این کتاب الهی بودند.

انتهای پیام/313/33 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha