شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
حجت الاسلام مشایخ امام جمعه بوشهر در نشست مدرسه صدیقه طاهره(س)۹

حوزه/ متاسفانه بسیاری از اختلافات اجتماعی وتعصبات قومی نشأت گرفته از عدم اخلاص در عمل است. به طور مثال در انتخابات چون فلان کاندیدا همشهری یا هم طیف من است، به او رای می دهم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمود مشایخ، امام جمعه شهرستان نوشهر در جمع طلاب مدرسه علمیه صدیقه طاهره (س) با تبریک دهه فجر بیان داشت: با توجه به این که طبق توحید افعالی، تمام امور و  افعال جهان هستی به خداوند متعال بر می گردد؛ لذا باید این اعتقاد در رفتار و کردار طلاب نهادینه شود.

وی ادامه داد: طلاب در کنار تحصیل علوم دینی و تبلیغ، باید به تهذیب نفس و خلوص در رفتار خود نیز بپردازند؛ چرا که اثری که رفتار انسان بر دیگران دارد، بسیار بیشتر از تاثیر گفتار می باشد.

امام جمعه نوشهر با اشاره به نشانه های اخلاص در عمل و نیت، گفت:  تمام دوستی و دشمنی های ما باید حب فی الله و بغض فی الله یعنی به خاطر خدا باشد؛ متاسفانه بسیاری از اختلافات اجتماعی، تعصبات قومی نشأت گرفته از عدم اخلاص در عمل است. به طور مثال در انتخابات چون فلان کاندیدا همشهری یا هم طیف من است، به او رای می دهم.

حجت الاسلام مشایخ در پایان تصریح کرد: طلاب باید در معاشرت خود دقت بیشتری نمایند و با افراد فاسق رابطه دوستی برقرار نکنند، چرا که بزرگ ترین ضرر این دوستیها، غضب خداوند، تداوم و توجیه اعمال ناشایست توسط فرد عاصی و گسترش فساد در جامعه می باشد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha