جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
حجت الاسلام سید محمد امام - شوش

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین امام، انتخابات را عید بزرگ سیاسی ملت ایران خواند و تصریح کرد: باید در انتخابات ثابت کنیم که پس از گذشت ۳۷سال از انقلاب، همچنان حامی و پشتیبان انقلاب هستیم.

 حجت الاسلام و المسلمین سید محمد امام، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با اشاره به این که  نقش‌آفرینی در تعیین سرنوشت حق هر ملتی است، گفت: از آنجا که دین مبین اسلام در همه زمینه‌های زندگی بشری برنامه دارد، در حوزه تعیین سرنوشت نیز برای انسان دستورالعملی ارائه داده؛ از این رو شرکت در انتخابات حق و وظیفه هر ایرانی است.

وی با تاکید بر انتخاب اصلح، ادامه داد: در درجه اول فردی اصلح است که خداترس باشد، بنابراین با بررسی گذشته و برنامه‌های نامزدهای انتخابات ببینیم کدام به خدا نزدیک‌ترند، البته متأسفانه در تبلیغات  برخی از کاندیداها یک کلمه از خدا مشاهده نمی‌کنیم.

امام‌جمعه شوش، توانمندی را ملاک دیگر اصلح عنوان کرد و گفت: توانمندی در دو بعد تأثیرگذار است؛ اول اینکه نماینده توانمند با وضع قانون مناسب، اسباب فعالیت و پویایی دولت را فراهم می‌کند و دیگر اینک ه نماینده توانمند با راهکارهای قانونی، معضلات و مشکلات حوزه انتخابی خود را رفع می‌کند؛  برای مثال اکنون‌که معضل بیکاری در اولویت است و از سویی طبق اصل 44 قانون اساسی دولت بخش خصوصی را فعال می‌کند، یک نماینده توانمند با شناخت و فعال کردن افراد شاخص در زمینه‌های مدیریتی و مالی در حوزه انتخابی خود زمینه‌های رفع بیکاری را فراهم می‌کند.

*دشمنان که با اسلام مخالف‌اند

حجت‌الاسلام والمسلمین امام با بیان این که جمهوری اسلامی همواره مورد غضب و قهر دشمنان بشریت بوده و خواهد بود، اظهار داشت: دشمنان که با اسلام مخالف‌اند؛ چراکه سرشت آن‌ها وحشی گری و تجاوز به‌حقوق ضعفاست و اسلام مانع این‌هاست، دولت‌هایی که نه‌تنها به سایر ملت‌ها ظلم می‌کنند مردم خودشان را نیز مورد ستم قرار می‌دهند، لذا این دشمن در همه زمینه‌ها دشمنی خود را با جمهوری اسلامی اظهار می‌کند که یکی از این عرصه‌ها انتخابات است.

وی بابیان اینکه شجاعت و نترس بودن از معیارهای انتخاب اصلح است، ادامه داد: دشمن به دنبال این است افرادی در مسند قانون‌گذاری قرار گیرند که حتی اگر افراد مثبتی باشند، لکن مرعوب دشمن هستند، چراکه چنین افرادی در مجلس قانونی وضع نمی‌کنند که سبب نگرانی مستکبرین باشد.

*بداخلاقی انتخاباتی، تجاوز به‌حق دیگران است

امام‌جمعه شوش با اشاره به برخی بداخلاقی‌های تبلیغاتی از سوی هواداران، ستادها و برخی کاندیداها، گفت: بداخلاقی‌های انتخاباتی، تجاوز به‌حق دیگران است؛ هر کاندیدا و طرفداران هر فرد بجای بدگویی و عنوان کردن نقاط ضعف دیگران، محاسن خود را ارائه کنند.

وی با تأکید بر حفظ انسجام و وحدت، انتخابات را فرصتی برای نا امیدی دشمن خواند و اضافه کرد: باید انتخابات را به‌عنوان فرصتی برای تزریق نشاط به جامعه اسلامی و به تعبیر مقام معظم رهبری عید بدانیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شوش، انتخابات را عید بزرگ سیاسی ملت ایران خواند و تصریح کرد: باید در انتخابات ثابت کنیم که پس از گذشت 37سال از انقلاب، همچنان حامی و پشتیبان انقلاب هستیم.

*کاندیداها به مسائل قومیتی دامن نزنند

وی همچنین در خصوص مطرح کردن مباحث قومیتی از سوی برخی نامزدهای انتخاباتی، گفت: اختلاف‌سلیقه در همه انتخاب‌های ما در زندگی تأثیرگذار است، لذا این اختلاف سلایق نباید سبب اختلافات اجتماعی یا سیاسی شود، اصلاً پسندیده و شایسته نیست با پرداختن به مباحث قومیتی به دنبال کسب آراء بیشتر باشیم؛ چراکه این امر نشان از «عصبیت» می‌دهد و پیامبر اکرم(ص) فرمودند«کسی که عصبیت داشته باشد در دوزخ است».

امام‌جمعه شوش  تصریح کرد: با بالا رفتن سطح فکری و فرهنگی مردم نسبت به دوره‌های گذشته، بداخلاقی‌های انتخاباتی بسیار کمتر شده و اگر مواردی هم دیده شود، ناشی از پائین بودن سطح فرهنگ است، لذا افرادی که نفوذ کلام بالایی دارند نظیر روحانیت، فرهنگیان و مسئولین به افراد تذکر دهند تا از این افعال که شایسته فرد مسلمان نیست پرهیز شود.

*هفتم اسفند؛ روز ملی همبستگی

وی در پایان گفت: ان‌شاءالله در انتخابات روز هفتم اسفند به‌گونه‌ای در پای صندوق های رأی حضور خواهیم داشت که دشمن ناامید شود و کشور به‌سوی عمران، آبادانی و پیشرفت سوق داده شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha