شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ |۱۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 25, 2024
حجت الاسلام عبدالهادی مسعودی

حوزه/ رئیس انجمن علمی حدیث حوزه از تالیف و انتشار سه عنوان کتاب در ۸جلد توسط انجمن حدیث حوزه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین عبدالهادی مسعودی در چهارمین مجمع عمومی انجمن علمی حدیث اظهارداشت:  طی دو سال گذشته توانسته ایم گام های موثر و ارزشمندی در راستای حدیث پژوهی و تالیف کتب حدیثی و روایی در حوزه های علمیه برداریم.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: آماده سازی و چاپ یک جلد کتاب « سندشناسی » و چهار جلد کتاب « بر آستان نهج البلاغه » و چهار جلد کتاب « بر آستان صحیفه سجادیه » از جمله فعالیت های پژوهشی و نگارشی انجمن می باشد که ان شاءالله به زودی روانه بازار می شود.

رئیس انجمن علمی حدیث حوزه افزود: با گذشت چهار سال از آغاز فعالیت این انجمن مبارک در دو سال نخست به عنوان هشتمین انجمن ممتاز و فعال حوزه و در دوسال بعد در رتبه 5 بین انجمن های علمی حوزه جای گرفتیم که این نشان از حرکت و پویایی این انجمن دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مسعودی ادامه داد: خدا را شاکر هستیم که بعد از سالها غفلت و کم کاری توانسته ایم حرکت و جریان حدیث پژوهشی را در حوزه های علمیه دوباره احیا کنیم، اگر چه جای کار زیاد دارد ولی خوشحالیم که توانسته ایم کارهای آغازینی را انجام دهیم.

وی به کارهای بر زمین مانده و در حال پیگیری این انجمن اشاره کرد و اظهارداشت: گسترش دروس حدیثی حوزه و توسعه جغرافیایی دروس حدیثی میان مدارس علمیه سراسر کشور اقدام ارزشمندی است که در گذشته حرکاتی انجام شده است ولی در صدد هستیم این مهم را با جدیّیت پیگیری کنیم.

رئیس انجمن حدیث حوزه گفت: همکاری با نهاد های همسو و تاثیرگذار، تدوین متون درسی، تربیت نیروی متخصص و اعزام آن ها به سایر شهرهای کشور و.. از جمله اهدافی است که توسط هیئت مدیره انجمن پیگیری می شود.

وی افزود: انجمن حدیث حوزه علمیه طی 2 سال دوم فعالیت خود جلسات گوناگونی را برگزار کرده که حاصل آنها 100 مصوبه در راستای گسترش معارف حدیثی در سطح حوزه‌ها و جامعه بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین  مسعودی، روایتی از امام معصوم(ع) را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: مبنای تشکیل انجمن حدیث، ‏بررسی اسنادی و کامل روایات اهل بیت(ع) است.‏

وی افزود: این انجمن در سال ۱۳۸۹ مجوز تاسیس را از شورای اعطای مجوز حوزه‌های علمیه ‏دریافت کرد و در اسفندماه ۹۰ نیز به ثبت رسمی رسید.‏

رئیس انجمن حدیث حوزه علمیه با بیان اینکه انجمن حدیث دارای ساختاری مشخص است، گفت: این انجمن دارای رئیس، ‏نائب رئیس، معاونان آموزش و پژوهش و دبیر و همچنین مسئول پایگاه اطلاع‌رسانی است.‏

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha