شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ |۱۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 21, 2024
مرتضی طاهریان معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور

حوزه/ معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور از فعالیت ۲۲ هزار کانون در مساجد سراسر کشور با محوریت روحانیون و ائمه جماعات و بیش از ۲ میلیون نفر عضو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، مرتضی طاهریان، شب گذشته در مراسم تجلیل از فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر 22هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد با محوریت ائمه جماعات در حال فعالیت هستند .

وی با بیان اینکه بیش از 2میلیون نفر عضو کانون های هستند، تاکید: این کانون ها فرصت بی بدیلی برای  ترویج و گسترش ارزش های دینی و اسلامی را فراهم کرده اند  که باید با برنامه ریزی دقیق از این فرصت ها بهره برد.

معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور تصریح کرد: تمرکز بر کانون های تخصصی در زمینه دینی و هنری و  پررنگ کردن مسائل هنری مطابق با ارزش های اسلامی از جمله سیاست ها و اولویت های سال آتی ستاد عالی کانون های مساجد است.

وی در ادامه با  پررنگ  و برجسته خواندت نقش روحانیون و ائمه جماعات  در کارکرد موثر کانون های فرهنگی و هنری مساجد در کشور،  گفت: رهبر معظم انقلاب توصیه های حکیمانه خود را پیرامون نقش و کارکرد کانون های مساجد در جمع ائمه جماعات و روحانیت معزز مطرح کردند و این امر خط مشی را برای ما مشخص می کند.

طاهریان تاکید کرد: ما معتقدیم که هیچ کانون فرهنگی وهنری در مسجد شکل نمی گیرد، مگر با درخواست  امام جماعت، چرا که ائمه جماعات ستون اصلی مساجد هستند.

وی با تاکید بر این که نقش ائمه جماعات در 22هزار  کانون فرهنگی و هنری مساجد محوری است، ابراز داشت: اغلب کانون های مساجد با اشراف و نظارت ائمه جماعات فعالیت می کنند و هر جا انحرافی در مکانی و نهادی در امر دین ایجاد شود، قطعاً به دلیل فاصله گرفتن از هادیان معرفت یعنی روحانیون بوده است.

معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور اذعان کرد: حضور ائمه جماعات در کانون های مساجد مانع از انحراف می شود، بنابراین ارتباط نزدیک کانون های فرهنگی  و هنری مساجد را با روحانیت یک اصل می دانیم.

وی در پایان از برگزاری دوره آموزشی "سفیران آسمانی" ویژه ائمه جماعات، در اردیبهشت سال آینده، به میزبانی قم خبر داد.

313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha