جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دیوار مهربانی

حوزه/ حجت‌الاسلام منصوری، به پدیده نوظهور «دیوار مهربانی» در راستای کمک به نیازمندان اشاره کرد و گفت: این حرکت، اقدامی اجتماعی، مطلوب و خداپسندانه است که باید در جامعه گسترش یابند.

 حجت‌الاسلام عباس منصوری، کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به در پیش بودن روز احسان و نیکوکاری، بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: در دین مبین اسلام، انفاق برای پروردگار متعال، از مصاديق احسان شمرده شده که بر این اساس روايات و آيات بسياري در تأکيد آن آمده است.

وی به آیات 29 و 30سوره فاطر «إِنَّ الَّذِینَ یَتْلُونَ کِتابَ اللّهِ وَ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ أَنْفَقُوا مِمّا رَزَقْناهُمْ سِرّاً وَ عَلانِیَةً یَرْجُونَ تِجارَةً لَنْ تَبُورَ*لِیُوَفِّیَهُمْ أُجُورَهُمْ وَ یَزِیدَهُمْ مِنْ فَضْلِهِ إِنَّهُ غَفُورٌ شَکُورٌ»، اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در این آیات بیان می کند که «کسانى که کتاب الهى را تلاوت کرده و نماز را بر پا مى دارند و از آنچه به آنان روزى داده‌ایم، پنهان و آشکار انفاق می‌کنند، تجارتى پرسود و بی‌زیان و خالى از کساد را امید دارند! آنها این اعمال صالح را انجام می‌دهند تا خداوند اجر و پاداش کامل به آنها دهد و از فضلش بر آنها بیفزاید که او آمرزنده و شکرگزار است».

کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان در ادامه افزود: قرآن مجید نیز پاداش انفاق در راه خدا را هفتصد برابر بیشتر می‌داند و بیان می کند که «اگر چیزی را در راه خدا انفاق کنید، خداوند عوض آن را می‌دهد و جای آن را پر می کند و او بهترین روزی دهندگان است.»؛ پس بدین تربیت، یکی از راه‌های افزایش رزق و روزی، انفاق درراه خداست.

حجت‌الاسلام منصوری، بابیان این‌که صدقه و انفاق سبب دور شدن ترس و اندوه از انسان می‌شود، اذعان داشت: از مولای متقیان، حضرت علی(ع) روایت‌شده «آن‌کس که با دستی کوتاه ببخشد، از دستی بلند پاداش می‌گیرد»؛ ازاین‌رو توصیه می‌کنم که مردم صدقه جاری دهند که خداوند متعال از فضل خود بر آن می‌افزاید.

این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: متأسفانه خانواده‌هایی هستند که حتی نان شب ندارند، اما هیچ‌گاه به روی خود نمی‌آورند و دستی جلوی دیگران دراز نمی‌کنند، بر این اساس هم رسول خدا(ص) فرمود "به من ایمان نیاورده کسی که سیر بخوابد و همسایه‌اش گرسنه باشد".

وی بابیان اینکه انفاق درراه خدا موجب تکامل فردی و اجتماعی انسان می‌شود، بیان داشت: افرادی که سعی می‌کنند تا نیازهای فردی، اجتماعی و مادی دیگران را برآورده کنند، در قیامت إن شاءالله جز برترین انسان ها شناخته می‌شود و این عمل نیک تا قیامت در پرونده اعمال وی باقی‌مانده و افزوده می‌شود.

حجت‌الاسلام منصوری، در پایان به پدیده نوظهور «دیوار مهربانی» در راستای کمک به نیازمندان اشاره کرد و گفت: این حرکت، اقدامی اجتماعی و مطلوب است که باید امثال این‌گونه حرکات در جامعه گسترش یابد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha