جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام یوسفیان جامعة الزهرا

حوزه/ انتشار نامه‌های مقام معظم رهبری در فضای مجازی درس و پیام بسیار بزرگی برای حوزویان بود که از این فضا بیشترین استفاده را انجام دهند.

حجت الاسلام  یوسفیان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با اشاره به اهمیت استفاده از فضای مجازی، گفت: حوزه علمیه در کنار دیگر بخش‌های کشور توانسته است در زمینه استفاده از فضای مجازی قدم‌های بسیار خوبی بردارد و هم از لحاظ آموزشی و هم تبلیغی توانسته به موفقیت‌هایی دست یابد.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری از ابتدا اصرار بر ورود حوزه به این فضا داشتند و به برکت نظر و سفارش ایشان بحث فضای مجازی در حوزه باز شد و در زمینه‌های مختلفی پیش رفته است.

این محقق و پژوهشگر حوزه تصریح کرد: امروز حوزویان در فضای مجازی در زمینه‌های گوناگونی حضور دارند و مبلغین بسیاری داریم که در فضای مجازی مشغول به فعالیت هستند و محصلینی نیز هستند که در این فضا به تدریس می‌پردازند.

وی ادامه داد: با توجه به ورود حوزویان در فضای مجازی باز فضاهای بسیاری باقی مانده است که می‌توان به آنها ورود کرد و باید با برنامه‌ریزی زمینه‌های ورود در این فضاها نیز فراهم شود.

حجت الاسلام  یوسفیان ابراز داشت: مقام معظم رهبری با نامه‌هایی که در فضای مجازی منتشر کردند نشان دادند که حوزه بیشتر از این حدی که تاکنون اقدام کرده است می‌تواند برای تبیین دین و پاسخ به برخی شیطنت‌ها از این فضا استفاده کند و این پیام‌ها، درس و پیام بسیار بزرگی برای حوزویان بود که از این فضا بیشتر می‌توان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه عده‌ای حوزه را متهم می‌کنند که در فضای مجازی حضور ندارد، گفت: حوزویان فعالیت‌های مختلفی در این فضا انجام داده‌اند و در جریان اهانت به رسول‌الل(ص)ه در چند سال پیش طلاب حوزه علمیه توانستند فیلمی تهیه کنند که دشمن تصور آن را نمی‌کرد.

این محقق و پژوهشگر حوزه با بیان اینکه ورود به فضای مجازی باید با آموزش‌های مناسب فرهنگ‌سازی شود، افزود: در بسیاری از کشورها دروس دانش آموزان به صورت مجازی است و افراد از همان دوران کودکی با این فضا آشنا می‌شوند و امیدواریم که این فرهنگ سازی در کشور ما نیز صورت گیرد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha