شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شیخ کلینی

حوزه/ رئیس انجمن حدیث حوزه علمیه قم از برگزاری جشنواره شیخ کلینی در اردیبهشت ماه امسال در شهر مقدس قم خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالهادی مسعودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره اهم برنامه های سال جدید این انجمن اظهار داشت: یکی از مهم ترین برنامه های ما در سال جاری برگزاری جشنواره شیخ کلینی که اولین همایش در نوع خودش می باشد.

وی افزود: در این جشنواره کلیه مقالات حدیثی، پایان نامه ها و کتب حوزوی که در سه سال اخیر نوشته شده اند چه در بخش برادران و چه خواهران مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته و از برترین ها در بخش های مختلف تقدیر به عمل می آید.

قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث همچنین بیان داشت: در همین جشنواره یک بخش ویژه داریم برای نوقلمان حوزوی که برای اولین بار در این عرصه فعال شده اند.

وی گفت: علاوه بر این ها مراسم رونمایی از دو اثر مهم حوزوی و نیز برنامه تقدیر و تجلیل از یک حدیث پژوه برجسته و پیشکسوت برگزار می شود.

رئیس انجمن حدیث حوزه علمیه قم ادامه داد: همچنین سال جدید نیز برنامه ای که از سال گذشته شروع شده و آن هم تدوین و ساماندهی دروس حدیثی در حوزه است به اجرا در آمده و این برنامه ادامه دارد.

وی افزود: ما یک برنامه مدون با شورای عالی حوزه هماهنگی کردیم که درس های حدیثی به عنوان درس جنبی طلاب انتخاب شده و طلاب به خواندن متون حدیثی همچون کتاب شریف کافی و نهج البلاغه تحت نظر اساتید حدیث پژوه می پردازند.

حجت الاسلام و المسلمین  مسعودی در خاتمه گفت: نشست های علمی نیز به سبک و سیاق سال های گذشته در انجمن حدیث برگزار می شود که پیش بینی ما این است که دست کم در هر نیم سال تحصیلی بین 4 تا 5 نشست به مناسبت های مختلف داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha