پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت الاسلام ناصررفیعی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمين ناصر رفيعی گفت: نشر علوم ديني بزرگترين خدمت مستحب و واجب در حق اهل بيت(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  والمسلمین رفيعي در جلسه درس اخلاق در جمع طلاب خواهر جامعة الزهرا(س) در تالار بيداري اسلامي اين مركز با اشاره به اين كه در نظام اسلامي همه افراد اعم از زن و مرد و كوچك و بزرگ موظف به فراگيري علوم و نشر آن هستند، اظهارداشت: انتشار علوم اهل بيت(ع) مهم ترين خدمت واجب و مستحبي است كه يك طلبه علوم ديني مي تواند انجام دهد.

وي با اشاره به اينكه علم و عزم دو بال طلاب براي پيشرفت و رشد هستند، گفت: مهم ترين رسالت طلبه علوم ديني چه خواهر و چه برادر، عزم فراوان براي يادگيري علوم ديني و نشر آن است.

عضو هیئت علمی المصطفی  افزود: حضرت علي(ع) در نهج البلاغه حسنات زيادي براي علما برشمرده اند و مي فرمايند كه مرگ يك عالم، جامعه اسلامي را چندين ماه عزادار مي كند.

وی خاطر نشان كرد: حضرت علي(ع) از علما و طلاب انتظاراتي مانند، قدر داني عالم از خود، معامله به جهل نكردن با علم خود، فراگيري روز افزون علم، به روز بودن علوم و مودب بودن را دارد.

عضو هیئت علمی المصطفی بیان داشت: از ديدگاه حضرت اميرالمومنين، علم به دست نمي آيد مگر با زياد سوال پرسيدن، تلاش و همت داشتن، پاكيزه خوردن و حلال بودن لقمه و مال، خدمت به انسان ها و اميد به لطف خدا داشتن كه اين پنج راه از روش هاي كسب علم تشكيل مي دهند.

حجت الاسلام  والمسلمین رفيعي با اشاره به اينكه علم با لقمه شبهه ناك به دست نمي آيد و عالم بايد علم خود را در جامعه ترويج دهد، گفت: بهترين روش خدمت به اهل بيت(ع) فراگيري علم و نشر آن است همانطور كه شيخ طوسي با نشر علوم اهل بيت(ع) به جاي انجام ساير مستحبات منشا خير و بركات زيادي براي امت اسلامي شده و بزرگترين خدمت را براي اهل بيت(ع) انجام دادند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha