پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
شهید مطهری

حوزه / مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: شهید مطهري مظهر نو انديشي و زمان شناسي مكتب اسلام در برابر هجمه هاي فكري و فرهنگي بيگانه بود.

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگارخبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت آیت الله شهید مطهری، گفت: شهيد مطهري گرچه در فلسفه و عرفان سرآمد بود و مسير اجتهاد را طي كرده بود،  اما تمايز فوق العاده وي آن بود كه پس از آنكه در خود سازي و قوت علمي مراحل لازم را پشت سر گذاشت، خويشتن را در ميدان نيازهاي جامعه قرار داد و با مسأله هاي عصر خود همراه شد.

وی افزود: آثار آن استاد شهيد نماينگر آن است كه او شجاعانه و فروتنانه و با منطق علمي به سراغ نياز زمانه رفت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين‌كه شهید مطهري با مشاهده هجمه تفكر الحادي كمونسيتي در قالب حزب توده كتاب قلسفه و روش رئاليسم علل گرايش به ماديگري را ارائه كرد افزود: مطهري مظهر نو انديشي و زمان شناسي مكتب اسلام در برابر هجمه هاي فكري و فرهنگي بيگانه بود.

حجت الاسلام شکریان افزود: استاد مطهري يك انقلاب فرهنگي بزرگ در دانشگاه‌ها ايجاد كرد و جهادگونه با ايثار و فداكاري خود منشأ تحولات عظيمي در ابعاد معنوي در جامعه شد؛ به همین دلیل بهره‌گيري معلمان و دانش‌آموزان از آثار شهيد مطهري ضروري است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: شهید مطهری با شناخت و تسلطي كه بر منابع اصلي در علوم مختلف اسلامي داشتند و با توجه به نيازها و واقعيات جامعه، پژوهش‌ها و كتاب‌هاي خود را تدوين مي‌كردند.

وی اخلاص را یکی دیگر از ویژگی های شهید مطهری عنوان کرد و گفت: شهيد مطهري براي كسب شهرت كتاب ننوشته است و پژوهش‌هاي وي بر اساس نياز حقيقي جامعه تدوين گرديده به نحوي كه كتاب‌هاي وي براي تمام اقشار جامعه مي‌تواند مورد استفاده قرار گيرد.

حجت الاسلام شکریان بصیرت را نیز از دیگر ویژگی های مهم استاد شهید مطهری اعلام کرد و افزود: شهيد مطهري بر اساس شناخت دقيق از اسلام و همچنين شناخت حقايق جامعه ايران و جهان اسلام تحت تأثير نا‌م‌ها و نحله‌هاي مختلف فكري و سياسي قرار نگرفت و با بصيرت لازم نيازها را تشخيص مي‌داد.

وي در پايان افزود: شهيد مطهري در طول زندگاني خود در مواجهه با جريان‌هاي مختلف هيچ گاه ميدان را خالي نكرد و تنها به وظيفه خود عمل مي‌نمود و اين ثبات قدم و مقاومت در راه اسلام چهارمين ويژگي ناب شهيد مطهري بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha