جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت آیت الله آصفی در جامعۀ الزهرا

حوزه/ نماینده بیت آیت الله آصفی گفت: آیت الله آصفی از ولایت تبعیت کامل داشت و برای وحدت در عراق تمام توان خود را به کار بست و گمنامی و ناشناخته بودن را ترجیح می داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین احمد سعید عصر روز پنج شنبه در مراسم بزرگداشت آیت الله آصفی در قم از مقام معظم رهبری و کسانی که برای برگزاری مراسم بزرگداشت به مناسبت اولین سالگرد رحلت مرحوم آیت الله آصفی زحمت کشیده‌اند تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی علامه آصفی گفت: آگاهی سیاسی، قدرت بالای تحلیل سیاسی، ایمان، اعتقاد به وعده الهی، امید به پیروزی الهی و حضور در قلب حوادث از جمله  ویژگی‌های آیت الله آصفی بود.

نماینده بیت آیت الله آصفی ادامه داد: آیت الله آصفی از ولایت تبعیت کامل داشت و برای وحدت در عراق تمام توان خود را به کار بست و گمنامی و ناشناخته بودن را ترجیح می داد.

وی گفت: آیت الله آصفی به تعبد و راز و نیاز علاقه بسیاری داشت و کمتر امامزاده‌ای است که او به آنجا نرفته و شب‌زنده‌داری نکرده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سعید بیان کرد: آیت الله آصفی صبر و بردباری بسیاری داشت و با اینکه بیمار بود ولی با تحمل بالا حرف دیگران را می‌شنید،، او مهربان، خوش‌رو و خدمتگزار و ایثارگر بود.

وی به جوان دوست بودن آیت الله آصفی اشاره کرد و گفت: او تلاش بسیاری برای آموزش جوانان انجام می‌داد و حتی آخرین تألیفاتش عنوان جوان را به خود گرفته است.

نماینده بیت آیت آلله آصفی به خصوصیات علمی او اشاره کرد و افزود: جامعیت در علوم عمیق و دقیق، منظم در طرح مسائل، شاگرد پرور، زمان‌شناس و نیازسنج بودن، از جمله خصوصیات علمی او است.

وی گفت: موسسه خیریه امام باقر(ع)، مدارس و مجتمع‌های مسکونی متعدد ازجمله میراث‌های گران‌بهایی است که از آیت الله آصفی به جای مانده است که توسط فرزندان او اداره می‌شود.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha