شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
استاد توکل

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: از فرصت عظیم و بی نظیر ماه مبارک رمضان استفاده کرده و در این ماه مس وجود خود را در پرتوی عبادت و تقوا و مناجات به طلای ناب تبدیل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید رحیم توکل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: رمضان هم بهار قرآن است و هم بهترین زمان برای عبادت و مناجات چه آن که به ما یاد داده اند که در این ماه شیاطین در غل و زنجیر هستند و حتی خواب انسان هم عبادت محسوب می شود.

وی افزود: ضیافت عظیم و بی نظیر ماه مبارک رمضان ، بهترین فرصت است که آدمی هر چه بیشتر و بهتر زندگی اش رنگ خدایی پیدا کرده و در نهایت به درجه ای از معنویت و کمال دست یابد که بتواند در مقام قرب الهی جای گیرد.

استاد حوزه همچنین خاطرنشان کرد: بی شک هر کس که بتواند از فرصتی که خدای متعال به برکت ماه رمضان در اختیارش قرار داده ، نهایت استفاده را بکند ، زمینه سعادتمندی دنیا و آخرتش را فراهم کرده و هر کسی که توجهی نکند بی شک خسران زده است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اعظم(ص) مبنی بر این که دعا، سلاح مومن و مغز عبادت اوست، اظهار داشت: برای انسان در زندگی ، مسایل و مشکلات زیادی حادث می شود که بی شک رفع و رجوع آن ها صرفاً با ابزارهای مادی همچون پول و اعتبار و شهرت امکان پذیر نیست و حال آن که گره گشایی در این باره با دعا و مناجات و شب زنده داری و قرآن خواندن و تضرع داشتن میسر می شود.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha