یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌‌الاسلام محمود عبداللهی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری ، شب قدر را بهترین و ناب ترین فرصت خداوند به بندگانش به منظور خالص شدن و سعادتمندشدن برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمود عبداللهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: شب قدر، شبی است که به اذن الهی مقدرات یک ساله انسان در آن مقرر می شود و از این رو بسیار باید آن را گرامی داشت و کوشید که از لحظه لحظه آن بیشترین بهره را در جهت رشد و تعالی معنوی بُرد.

وی افزود: از این حیث شب‌قدر بهترین فرصت برای خودسازی انسان است و سعادتمند حقیقی کسی است که از این فرصت بی نظیر در جهت خودسازی برای نزدیک تر شدن به خالق متعال استفاده حداکثری داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با بیان این که ارزش و عظمت ماه مبارک رمضان به نزول قرآن در شب قدر است، گفت: بهار قرآن ماه رمضان است و شب قدر در نقطه کانونی این بهار قرآنی قرار دارد و لذا یکی از اعمال بسیار موکد در شب قدر، تلاوت قرآن و به ویژه فهم و تدبر در آیات کلام وحی می باشد.

وی اضافه کرد: همچنین دعا و مناجات ، خواندن ادعیه ای چون دعای جوشن کبیر، قرائت زیارت عاشورا و ذکر توسل به حضرات معصومین(ع) از بهترین اعمال در شب قدر است که در نهایت به مراسم معنوی قرآن به سر گرفتن بندگان ختم می شود که شکوه و عظمت خاصی هم دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha