پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
مسجد مقدس جمکران

حوزه/ با حضور پرسنل و کادر اداری مسجد مقدس جمکران مسائل معروف و منکر در سیستم اداری این مسجد مقدس تببین و بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران در جمع مدیران بخش های مختلف این مسجد مقدس اظهار داشت: یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر بایدها و نبایدهای محیط کاری است و برای تببین هر چه بهتر آن باید به آموزه های دینی توجه ویژه ای داشت.

احمد حاجی زاده با اشاره به اینکه سیدالشهدا(ع) برای احیاء امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و به شهادت رسید، افزود: این واجب الهی در آیات قرآن کریم و روایات و فرمایشات ائمه اطهار(ع) مکرر سفارش شده است و جایگاه بسیار والایی را برای آن ترسیم کرده‌اند.

وی ادامه داد: اقدام جدی برای احیاء این دو واجب الهی صورت نمی‌گیرد و همین امر موجب شده معضلات خانمان سوز گریبانگیر خانواده‌ها و جامعه شود و رشد و پیشرفت تکنولوژی و ظهور رسانه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی بر این مشکلات دامن زده است.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر بایدها و نبایدهای محیط کاری است، بیان کرد: انسان باید همواره خداوند را ناظر بر اعمال خود بداند و اگر کسی بتواند در عمل به این مرحله برسد در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی به کمال واقعی خواهد رسید.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران به تبیین دیگر معروفات اداری پرداخت و اظهار کرد: رعایت شئون، شعائر و اخلاق اسلامی و نهادینه کردن آن بین همکاران و مراجعین، حسن برخورد، رفتار مناسب و احترام متقابل به همکاران و مراجعین، ایثار در خدمت به مردم، داشتن وجدان کاری و انجام امور با همت و جدیت، صداقت در رفتار به گفتار و کردار و عدالت و انصاف در برخورد با زیردستان و مراجعین از جمله بایدهای اداری است.

حاجی زاده ادامه داد: حفظ اسرار شغلی و حراست از منابع، دقت و احتیاط در مصرف بیت المال و جلوگیری از اسراف آن، تقویت حسن مسؤولیت پذیری و مشارکت کارکنان در امور سازمان، برنامه‌ریزی برای گسترش روحیه ابتکار، خلاقیت و نوآوری کارکنان، داشتن روحیه انتقادپذیری، رعایت پوشش مناسب اداری و توجه به ساده زیستی، ارتقاء فرهنگ اقامه نماز اول وقت و افزایش بهره‌وری و رعایت حقوق مراجعین به طور مساوی باید مورد توجه همه کارکنان یک سازمان قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین برخی منکرات اداری پرداخت و گفت: سوء استفاده از مقام و موقعیت شغلی، اتلاف منابع عمومی و بیت المال و استفاده شخصی از امکانات سازمان، تکبر به زیردستان و مراجعین، ایجاد نارضایتی در ارباب رجوع و همکاران، سهل انگاری در وظایف اداری و کم‌کاری، افشای عیوب و اسرار همکاران، اسراف، افراط و تفریط در بکارگیری اموال اداری سازمان، ترویج فرهنگ مصرف گرایی، قصور در یادگیری امور مرتبط با شغل مورد تصدی و سستی، بی تفاوتی و بی انگیزه بودن برخی از منکرات سیستم اداری است که سازمان‌های ما با آن مواجه هستند.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha