چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه در دارالقرآن علامه طباطبایی/ حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی

حوزه/ استاد حوزه گفت: یکی از نیازهای امروز حوزه، این است که نباید از نگارش تفاسیر جدید غافل باشیم؛ بزرگان ما تفاسیر مختلفی نگاشته اند ولی عمده این تفاسیر در سالها پیش تالیف شده است، قطعا امروز می توان با نگاه جدیدتری به این کار مشغول شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی، امشب در دومین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه،در دارالقرآن علامه طباطبائی گفت: امروزه بهترین فرصت برای فعالیت در عرصه های مختلف علوم فراهم است.

وی افزود: یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام شود، فعالیت تخصصی در عرصه آیات مرتبط به ولایت و غدیر است؛ تا چه زمانی باید این آیات را مطرح کنیم ومخالفان شبهه پراکنی کنند.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: باید میدان بازی را عوض کنیم و  آیات را بیان کنیم تا مشخص شود که آنها به چه چیزی پناه می برند؛ مخالفان اهل بیت(ع) همیشه در مجلات خود علیه ادله شیعه مقالات می نویسند، ولی امروز باید این استدلالات را زیر سوال ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی اظهارکرد: استدلالات آنها عمدتا به 9 تا 10 آیه است؛ ولی این شبهات قطعا به راحتی قابل پاسخ است و اگر این استدلالات نقد شود دست آنها خالی خواهد ماند.

وی گفت: نکته بعدی، در خصوص مهدویت است؛ در جلد هفتم معجم، 400 آیه در خصوص مهدویت بیان شده است که اساتید حوزه باید همین آیات را بررسی کرده و به استدلالات آن بپردازند.

استاد حوزه افزود: نکته سوم در خصوص آیات الاحکام است که معروف به 500 آیه است، البته 2 هزار آیه از سوی فقها بیان شده است؛ در این زمینه نیز باید فعالیت های گسترده ای انجام شود ؛در این زمینه باید یک آیات الاحکام بزرگتری نوشته شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای امروز حوزه، این است که نباید از نگارش تفاسیر جدید غافل باشیم؛ بزرگان ما تفاسیر مختلفی نگاشته اند ولی عمده این تفاسیر در سالها پیش تالیف شده است ؛ قطعا امروز می توان با نگاه جدیدتری به این کار مشغول شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha