شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
گردهمایی «قیام علیه نفرت» در محوطه دانشگاه نیویورک

حوزه/ دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه نیویورک، به منظور ابراز اعتراض به افزایش اسلام‌هراسی و حمله به مسلمانان، خصوصا پس از انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا، روبروی مرکز کیمل گردهم آمدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه نیویورک در آمریکا، در اعتراض به افزایش اسلام‌هراسی و حمله به مسلمانان، تجمعی روبروی مرکز کیمل در دانشگاه نیویورک برگزار کردند.

در این گردهمایی اعتراض آمیز که در صفحه‌های اجتماعی «قیام علیه نفرت» نام گرفته است، دانشجویان و اساتید دانشگاهی، سخنرانی‌های کوتاه اما کوبنده‌ای علیه اسلام‌هراسی ایراد کردند. این تجع اعتراضی در پاسخ به شعارنویسی‌های دیواری یافت شده بر درب نمازخانه مسلمانان در دانشگاه نیویورک و تعرض به دانشجویان مسلمان محجبه در محوطه دانشگاهی برپا شد.

در این مراسم، گابریل استار رئیس دانشکده هنر و علوم، همراه با خالد لطیف سرپرست اجرایی مرکز اسلامی در دانشگاه نیویورک به سخنرانی پرداختند. لطیف در سخنرانی‌اش به حوادث پس از 11 سپتامبر، چگونگی تشکیل مرکز اسلامی و دشواری‌های تحمیل شده بر جامعه مسلمانان آمریکا به خاطر حوادث تروریستی اشاره کرد.

بسیاری از دانشجویان دیگر نیز با به دست گرفتن تریبون، خشونت و ارعاب علیه جامعه مسلمانان را پس از انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا گوشزد نموده و ابراز نگرانی کردند. دانشجویان همچنین خواستار اتحاد و همدلی در جامعه شدند.

فدوم عثمان یکی از دانشجویان نیز گفت: روز 9 سپتامبر برای ما زنگ خطری بود، نه تنها به خاطر انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور بلکه به خاطر اینکه خواهرم در محوطه دانشگاه مورد هتک حرمت قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha