چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام والمسلمین زمانی

معاون بین الملل حوزه بر لزوم بهره برداری فرهنگی از اربعین تاکید کرد و گفت: کنگره عظیم اربعین باید زمینه ساز ارتقای سطح اخلاقی و اجتماعی زائران باشد که البته این مسئله به شکل طبیعی وجود دارد اما نیازمند سرمایه گذاری بیشتری است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه مراسم عظیم راهپیمایی اربعین از چند نظر قابل توجه است، اظهار داشت: امروز کنگره عظیم اربعین، بزرگ ترین راهپیمایی دینی در جهان می باشد و به مانور قدرت برای اسلام، مسلمین و مکتب اهلبیت(ع) تبدیل شده است.

وی به ترکیب جغرافیایی راهپیمایان اربعین اشاره داشت و تصریح کرد: زائران ده ها کشور دنیا از جمله عراق، ایران، پاکستان، هند و افغانستان در این راهپیمایی حضور برجسته ای دارند.

معاون بین الملل حوزه های علمیه با اشاره اینکه ترکیب مذهبی راهپیمایان اربعین که  متشکل از شیعیان و اهل سنت است، قابل توجه می باشد، ابراز داشت: بنده یه یاد دارم مرحوم آقای فرج الله صفری از ائمه جمعه اهل سنت کرمانشاه، ده سال قبل می گفت "تاکنون سه مرتبه پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) رفته ام".

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم، اجر رسالت پیامبر اکرم(ص) را برای امت اسلامی "مودت اهلبیت(ع)" اعلام کرد، اظهار داشت: راهپیمایی اربعین پاسخ مثبت و لبیک به سخن خداوند متعال است؛ امروز بعد از چهارده قرن همچنان امت اسلامی با تشرّف به زیارت امام حسین(ع) و دیگر ائمه معصومین(ع) به پیامبر بزرگ اسلام و اهلبیت(ع) اعلام وفاداری می کنند.

وی بر لزوم بهره برداری فرهنگی از ظرفیت عظیم اربعین تاکید کرد و گفت: از ظرفیت عظیم راهپیمایی اربعین باید بهره برداری های معنوی و فرهنگی توسط سازمان ها و نهادهای مذهبی انجام گیرد تا این سفر، یک دوره آموزشی و تربیتی در راستای ارتقای سطح آگاهی زائران از اهداف قیام امام حسین(ع) و اهلبیت(ع) باشد.

رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری در پایان خاطرنشان کرد: کنگره عظیم اربعین باید زمینه ساز ارتقای سطح اخلاقی و اجتماعی زائران باشد که البته این مسئله به شکل طبیعی وجود دارد اما نیازمند سرمایه گذاری بیشتری است.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha