چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حسینعلی زراعتی

حوزه/ یکی از خادمان مسجد مقدس جمکران با ۱۰ هزار لیتر انواع عرقیجات گیاهی از زائران اربعین حسینی در مسیر کربلا پذیرایی می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حسینعلی زارعتی خادم مسجد مقدس جمکران و از اهالی جوشقان قالی کاشان امسال هم در مسیر پیاده روی اربعین حسینی با انواع عرقیجات از زائران اربعین پذیرایی می‌کند.

او بر اساس نذری که کرده هر ساله برای زائران اربعین اباعبدالله الحسین(علیه السلام ) انواع عرقیجات می‌آورد، سال گذشته ۴ هزار لیتر و امسال نیز ۱۰ هزار لیتر عرقیجات آورده است.

زراعتی در عمود ۱۰۷۰و در موکب مسجد مقدس جمکران مستقر است و در دو روز گذشته که شدت گرمای هوا زیاد شده بود با کمک خادمان موکب کام بیش از ۸۰ هزار زائر حسینی را با شربت و عرقیات خنک شیرین کرد.

عرقیجاتی که وی آورده شامل گلاب، بیدمشک، نعنا، کاسنی، شاتره، هل، دارچین و غیره است.

این خادم مسجد مقدس جمکران می‌گوید: صبح زود با آویشن و نعناع و شب‌ها نیز با چای هل و دارچین و چای معجون از زائران پذیرایی می‌شود.

زراعتی می‌گوید قصد دارد تا سال آینده ۱۵ هزار لیتر انواع عرقیات برای زائران در اربعین حسینی بیاورد.

وی دو سال گذشته در مراسم پیاده روی اربعین بر اثر مسمومیت غذایی وضعیت وخیمی پیدا می‌کند به گونه‌ای که توان راه رفتن هم نداشته که یکی از همراهانش مقداری عرق نعنا به او می‌دهد و حالش پس از نوشیدن این نوشیدنی بهتر می‌شود و وقتی آقای زارعتی به کربلا می‌رسد نذر می‌کند تا از سال‌های آینده برای زائران عرقیجات بیاورد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha