چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حجت الاسلام شکرالله دانش

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس وحدت و همدلی را از ضرورت های اجتناب ناپذیر جامعه پویا، امیدوار و در حال پیشرفت بیان کرد و گفت: وحدت و همدلی جامه را از خطر آسیب و ناکامی در امان می دارد.

حجت الاسلام شکرالله دانش در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با بیان این که قرآن کریم به عنوان سند دینی ما، امت اسلامی را به وحدت و یکپارچگی فرا می خواند، بیان داشت: اگر اعضای یک جامعه و ارکان آن به صورت یکپارچه و باوحدت در مسائل اساسی و کلی جامعه حرکت نکنند جامعه از خطر انحراف، آسیب و ناکامی در امان نخواهد بود.

وی تصریح کرد: قرآن کریم، تفرقه ، اختلاف و پراکندگی را مایه آبرو ریزی و شکست می داند که شکست هر جامعه ای به دلیل فراموش کردن اهمیت وحدت، همدلی و یکپارچگی و گرفتار شدن در چنگال دیو خطرناک تفرقه و اختلاف است.

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس به نامگذاری هفته وحدت از طرف بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و ادامه داد: امام خمینی(ره) با نامگذاری هفته وحدت مشخص کردند با کنار گذاشتن دوگانگی ها، تعصبات خشک و سطحی نگری دل های امت اسلام به هم نزدیک شوند و شکل واحدی بگیرند.

وی مهمترین عوامل ایجاد تفرقه، شکاف، تنازع و خصومت در جامعه اسلامی را سطحی نگری نسبت به مبانی دینی و تعصبات خشک فرقه ای بیان کرد و بیان داشت: متاسفانه امروز جهان اسلام گرفتار این پدیده شوم و نامیمون است که دشمنان معاند اسلام و قرآن این خطوط تفرقه را ترسیم و دنیای اسلام را گرفتار تفرقه و تنازع کرده اند.

این محقق حوزوی  تصریح کرد: ندای قرآن کریم، دین مبین اسلام، پیشوایان بزرگ دینی،بینان گذار جمهوری اسلامی و همچنین رهبر معظم انقلاب وحدت است که همه مردم را به وحدت و یکدلی فرا می خوانند و خطرات تفرقه و اختلاف را به جهان اسلام گوشزد می کنند.

انتهای پیام 313/44

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha