شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اولین کنفرانس بین المللی طوایف دینی در کربلا

حوزه/ اولین کنفرانس بین الملل طوایف دینی توسط آستان مقدس حسینی و با مشارکت علمای اهل سنت و مسیحیت در کربلا برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته مرکز تبلیغات بین الملل آستان مقدس حسینی اولین کنفرانس بین المللی خود را با عنوان "بخش هایی از زندگانی پیامبر برای جهانی سرشار از امنیت و صلح" برگزار کرد. هدف از این کنفرانس متحد شدن طوایف و پیروی از راه و روش پیامبران در برقراری صلح و امنیت می باشد.

شیخ عبدالمهدی کربلایی تولیت آستان مقدس حسینی در سخنرانی خود در افتتاحیه این کنفرانس با اشاره به اهمیت رسالت انبیا که بر اساس اصل الهی "انسان واحد" بنا شده گفت: همه باید در تحقق این اصل و مبدا الهی تلاش کنند؛ چراکه هدف از آن تحقق امنیت و ثبات در تمام جهان است و ائمه(ع) هم در روایات خود بر این واقعیت تاکید کرده اند که دین چیزی جز محبت نیست و علاوه بر این اصل دیگری که باید در زندگی همه انسان ها اجرا شود این است که هرچیزی را برای خود دوست داریم برای دیگران نیز دوست داشته باشیم و هرچیزی را برای خود نمی پسندیم برای دیگران نیز نپسندیم و روایات دیگری که برای مشکلات امروز انسان ها و جهان اسلام بسیار کارآمد می باشد.

حسن علی کاظم از مسئولان حرم امام حسین(ع) نیز درباره این کنفرانس گفت: اولین بار است که این کنفرانس با حضور علمای اهل سنت و مسیحیان و رسانه های هند، انگلستان و عراق برگزار می شود و هدف از آن متحد ساختن طوایف و مبارزه با افکار افراطی و برقراری صبح بر اساس سیره انبیا می باشد.

وی افزود: میهمانان این کنفرانس در جریان اوضاع عراق و میزان مشارکت مردمی در پاسخ گویی به فرمان جهاد کفایی مرجعیت شیعه و همچنین توصیه های مرجعیت شیعه نسبت به مراقبت از آوارگان و ارائه خدمات به آنها قرار می گیرند.

کنفرانس بین المللی طوایف دینی در کربلا

کنفرانس بین المللی طوایف دینی در کربلا

کنفرانس بین المللی طوایف دینی در کربلا

کنفرانس بین المللی طوایف دینی در کربلا

کنفرانس بین المللی طوایف دینی در کربلا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha