شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله العظمی بروجردی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین، وجود آیت الله العظمی بروجردی و نفوذ کلام و تاثیرگذاری این مرجع فقید شیعه را مانعی در مقابل اهداف شاه عنوان کرد و افزود: تا زمانی که ایشان در حیات بودند، شاه نتوانست بسیاری از اهداف پلید خود را اجرایی کند.

آیت الله محسن فقیهی در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به پنجاه و هفتمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی، اظهار داشت: با وجود این که شخصیت های علمی بسیاری در دوران مرجعیت ایشان بودند، اما همه آقایان، امر مرجعیت را به ایشان واگذار کرده و در دوران خود بالاترین مقام علمی و فقهی مرجعیت را در جهان تشیع داشتند.

وی با بیان اینکه شخصیت ها و بزرگان حوزه در زمان حیات آیت الله العظمی بروجردی مورد مشورت این مرجع فقید شیعه بودند، تصریح کرد: مرحوم امام راحل از جمله شخصیت های مورد مشورت ایشان در عرصه های علمی و سیاسی بودند.

عضو جامعه مدرسین افزود: مرحوم آیت الله العظمی بروجردی با استفاده از ظرفیت بزرگان و شخصیت های حوزوی و استفاده از مشورت های آنها توانستند خدمات ارزشمندی را به دنیای اسلام کنند.

آیت الله فقیهی با بیان این که مرحوم آیت الله العظمی بروجردی در تعدادی از کشورها از جمله آلمان به تاسیس مراکز علمی و اسلامی پرداختند، گفت: همچنین این مرجع فقید شیعه در قم و شهرستان های مختلف مراکز علمی و فرهنگی و مدارس علمیه تاسیس کردند.

وی، وجود مرجعیت آیت الله العظمی بروجردی و نفوذ کلام و تاثیرگذاری این مرجع فقید شیعه را مانعی در مقابل اهداف شاه عنوان کرد و افزود: تا زمانی که ایشان در حیات بودند، شاه نتوانست بسیاری از اهداف پلید خود را اجرایی کند.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه حضرت آیت الله العظمی بروجردی مورد احترام همه مذاهب قرار داشت، خاطرنشان کرد: دنیا برای ایشان احترام قائل بود و اهل تسنن و الازهر مصر نیز به ایشان احترام خاصی می گذاشتند.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha