شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 421752
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
شیخ نبیل قاووق

حوزه/ روز گذشته مردم مناطق مختلف لبنان به مناسبت بازگشت و آزاد شدن اسرای خود از دست تروریست های تکفیری به جشن و شادمانی پرداختند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته چند تن از مجاهدان لبنانی که نزد تروریست های تکفیری جبهه النصره در اسارت به سر می بردند در پی پیروزی مقاومت لبنان در برابر تروریست ها و امان دادن مقاومت به آنها برای فرار به خاک سوریه، اسرای لبنانی نیز آزاد شدند و به آغوش میهن و خانواده های خود بازگشتند.

به همین مناسبت خانواده ها و مردم شهرها و مناطق مخالف لبنان مراسم جشن و شادی و استقبال از اسرا برگزار کردند و بر این واقعیت تاکید کردند که زمان شکست ها سپری شده و روزگار پیروزی ها فرا رسیده است.

در این راستا مردم مناطق برعشیت، یاطر و مجدل سلم خانواده ها و دوستان این اسرا به استقبال از عزیزان خود رفته و مراسم جشن و شادی برگزار کردند و پیروزی مجاهدان مقاومت و ارتش را به آنها تبریک گفتند و آنها را مایه سربلندی لبنان دانستند.

در منطقه یاطر که موسی کورانی از اسرای آزاد شده متعلق به این منطقه بود و اکنون به شهر و دیار خود بازگشته بود، سید حسن فضل الله در سخنرانی خود در جشن آزادی این اسیر مقاومت گفت: با وجود مقاومت دیگر هیچ اشغالگری نمی تواند در سرزمین لبنان گام بردارد و دیگر اسرای مقاومت در زندان های اسارت رها نمی شوند.

وی افزود: تمام جهان اخلاف مقاومت را در نبرد عرسال مشاهده کرد و همه دیدند ما چگونه تروریست ها را از لبنان بیرون کردیم و به مکان تبادل منتقل کردیم و خداوند در لبنان به ما نعمت مقاومت را داده و نبرد عرسال نیز باعث شد بیشتر قدردان مقاومت باشیم.

در منطقه برعشیت نیز که مردم آن به خاطر آزادی احمد مرهز جشن گرفته بودند، شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله در سخنان خود گفت: ما امروز جشن بازگشت یکی از قهرمانان خود به نام احمد مزهر را برگزار می کنیم و به این مناسبت از رئیس جمهور لبنان و برادران جنبش امل و رزمندگان ارتش و مقاومت لبنان و ارتش و رئیس جمهور سوریه قدردانی می کنیم، زیرا ارتش سوریه نیز در این نبرد در کنار ما بود.

وی تاکید کرد: تروریست ها با ذلت و خواری از لبنان بیرون رفتند و قهرمانان ما با عزت و سربلندی به سوی ما بازگشتند و مجاهدان مقاومت با فداکاری و شجاعت خود پیروزی آفریدند و اسرا به دامان کشور بازگرداندند.

شیخ علی یاسین رئیس نشست علمای صور نیز در مراسمی به مناسبت آزادی محمد جواد در منطقه مجدل سلم در سخنان خود بر ضرورت استمرار مقاومت و تشکر و قدردانی مردم از فداکاری های مقاومت تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha